fredag 6 juli 2012

1 år i staterna!

Tjabba tjena! Idag så firar jag ett år i USA! Vilket också betyder att mitt år som au pair officiellt är över!

Helt sjukt vad tiden har gått fort och långsamt samtidigt. Hur mycket jag har upplevt och hur mycket jag har saknat hemma. Hur mycket jag har älskat New York, maten och folket här samtidig som jag nu blivit så patriotisk som jag någonsin kommer bli. Vilket år alltså. Kommer aldrig att ångra att jag skickade in min ansökan och åkte hit! Något av det bästa jag gjort, för även om det inte alltid är så glamoröst så har jag lärt mig och växt så otroligt mycket. Mer än vad jag någonsin hade om det inte hade varit svårt ibland.

Är också så tacksam för de man har träffat här, hade det inte varit för de andra tjejerna så hade nog mitt år inte varit så långvarit! Man sitter i samma båt och banden man skapar är så starka, har därför väldigt delade känslor angående att lämna nu. Självklart ska det bli så skönt att få komma hem men man lämnar också folk bakom sig.

Här kommer lite bilder från igår, 4th of july! USAs nationaldag och min sista dag i New York! :/







 Vi tog staten island färjan för att kolla på frihetsgudinnan och detta blev vår utsikt....


 Blåsigt!? 
 Glada i hågen med gudinnan i bakrunden!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar