onsdag 23 maj 2012

Wait it out

Hej på er! Hoppas allt är fint! Onsdag kväll var det här och jag sitter på rummet efter boxningen! Känner mig riktigt slut måste jag säga, boxnigen den tog ut sitt. Fick bland annat köra med vikter idag då vi skulle stå med armarna rakt ut och samtidigt hålla benen böjda i 90 graders vinkel, och sedan stå så tills en kille i gruppen hade gjort typ 40 armhävningar, inte det lättaste nej! Och det värsta är väl att man får straff om man skulle ta ner händerna tex, kommer ha sådan sjuk värk i axlarna imorgon alltså!  Och förutom värk från boxningen då så känner jag också av att jag cyklade i tisdags rätt så rejält. Brukar aldrig köra på just den sortens cykelmaskiner, de som ser ut som riktigt cyklar, utan jag kör alltid, om jag nu cyklar, på den sort då man sitter tillbaka lutad mot ett säte. Men tja, nu körde jag på den andra sorten och det känns varje gång jag sitter ner nu kan jag ju säga. Men sluttjatat om mina plågor! Jag har känt mig lite mindre taggad till träning de senaste två veckorna och då blir det värre helt enkelt, man känner efter mer än man borde.  Men nu så blir det ett träningsuppehåll tills på tisdag, college imorgon, jobbar hela dagen på fredag och sedan så blir det Boston till måndag! Ska bli riktigt skönt faktiskt.

Annars så har vi haft det varmt men molnigt idag! Har redan börjat bli lite humid här, hög luftfuktighet, och då upplever man värmen så mycket mer. Men så skönt med värme ärligt talat, att veta att man inte behöver tänka på jacka längre är guldvärt! Såg att det är varmt och skönt hemma också, kul att höra! :D

Kan också berätta att jag och barnen körde en smaktävling efter middagen, fattiga riddare, idag! Killen och jag har kört denna innan men nu ville A också vara med så vi körde på det. Går till som så att en person tar på sig ögonbindel och går in i ett annat rum, de andra förbereder sedan en tallrik med olika saker på, och när personen kommer tillbaka så får denna smaka på allt utan att veta vad man smakar på, och så ska man avgöra vad det är för något, riktigt roligt faktiskt! Och det är så roligt att se hur man kan reagera starkt på något som man annars gillar, haha. Tjejen kunde tex inte ens svälja sylten som hon annars älskar, hehe. Och barnen tycket att jag hade varit elak när jag valt ut till dem så jag fick igen dubbelt. Fick bland annat äta rå fisk tagit från sushi, var tydligen pappan som hjälpte dem förbereda det... Samt ketchup, BBQ sås, chili och cayennepeppar. Fisken var sjukt hemsk men pepparn var nästan snäppet värre då jag råkade andras in det också, usch!

Nu blir det lite läsning innan läggdags, ha det fint! <3




Från fina central park! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar