tisdag 5 juni 2012

11 månader i USA!

Hejhej! Ligger vaken trots att jag borde sova just nu, men jag håller på med en riktigt rolig grej så det är svårt att säga godnatt idag alltså!

Och idag så är det ju ingen vanlig dag utan idag så har jag varit här i exakt 11 månader! ;)11 månader sedan jag lämnade Sverige, det är rätt så länge sedan faktiskt! Vet inte riktigt vad som har hänt mig sedan dess alltså, men att saker har förändrats är jag övertygad om! En dålig sak är väl att jag känner mig betydligt mer " slö i hjärnan" nu än innan. Det är ju inte så att man har matte-lektion här varje dag precis, det jag tänker på här varje dag är ju istället typ " okej, hämta på skolan vid 3, skjutsa dit, laga middag och sedan ska de vara där klockan 7" Längtar verkligen till något lite mer utmanande för huvudet alltså! haha

Men ja, jag kan i alla fall säga att jag firat dessa 11 månader rätt så rejält! Har nämligen både beställt en kamera idag! En Panasonic Lumix ZS20! Kände att jag verkligen behövde en ny, den gamla måste jag dra ut objektivet på för att den ska funka, så nu var det dags! :D Och efter au pair mötet idag, där vi "blev tvingade" att spela golf för rejält överpris så drog vi till target där jag köpte en Ipod nano, jajamen! Låter ju lite väl dramatiskt detta kanske men jag har ju sparat ihop till detta länge länge, så idag så var det faktiskt dags för lite investering! :)

Så just nu så hänger jag på itunes, har nämligen precis anslutit min ipod och skaffat ett apple id. inte helt illa ju! ;)

Nej, godnatt hörni! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar