tisdag 26 juni 2012

Packar!

Hejhej! Sitter på rummet och är i fullgång med att packa samtidigt som jag laddar ipoden med lite ny musik! Känns helt overkligt faktiskt, på fredag kommer Erika, nya au pairen hit! Så då ska jag vara färdigpackad och ute ur rummet. Lite smått panik har jag med all packning, men det fixar sig. Vet inte vart dessa sista veckor har tagit vägen egentligen men att juni har susat förbi är verkligen ingen underdrift alltså! På torsdag om en vecka så har jag alltså varit här i ett år, ett år i staterna, check! Känns inte alls längesedan jag hade varit här i 8, eller 7 eller 6. Men samtidigt så känner jag mig mer än redo för att åka hem nu, även om det blir svårt att lämna vissa personer & saker!

Men ja, än har jag inte jobbat min sista dag som au pair, några dagar är det kvar. Och idag så har det varit barnens födelsedag och den har varit en kort men mysig jobbedag! Väckte dem med frukost på sängen, som de blev så himla tacksamma för & som de snackat och tackat mig för hela dagen. De hade aldrig fått det innan nämligen, så det var mer än uppskattat! :) Och tjejen hon har varit iväg och spelat match hela kvällen så jag och killen har varit hemma själva och bland annat lagat en av de godaste hamburgarna jag någonsin lagat, så himla goda blev dem att vi bara åt och åt, lyckad födelsedags middag alltså! Gav också barnen, bland annat, svensk godis som mamma skickat åt dem! Mycket uppskattat även detta! :)

Nu ska jag återgå till rensning av rummet, hörs! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar