måndag 18 juni 2012

Eldflugor och lyxgym!

Hej på er! Hoppas allt är fint, för det måste jag säga att det är här! Har precis kommit hem efter glass ute i en park, spenderade nog en två timmar där,& att säga att det var magiskt är ingen överdrift. Det var helt fantastiskt vackert! Gesa hade nämligen hittat en jättefin park i helgen, som ligger riktigt nära oss båda två, som var både stor och vacker! Och när solen gått ner så flyttade vi oss till utkanten av en sjö där, säkert flera tusen, eldflugor lyste för oss! Helt magiskt alltså, vi bara satt ner på marken och överallt, i träd, buskar, i luften, så blinkade dessa eldflugor! Såg nästan ut som julbelysningen som många har, då det blinkar i takt, förutom att detta var överallt, högst upp i träden som precis framför oss. Wow, alltså!

Annars så har helgen bara sprungit förbi! Fredagskväll spenderades hemma på barnens kalas, som avslutades med mig springandes för livet då jag blev jagad av barn med vattenpistoler! Efter detta kom Line hit och hängde med mig och Maria, chill alltså. 
Lördagen & söndagen var dock inte alls särskilt chill! Hängde med Maria till hennes gym, kunde gå in som gäst, och det var ingen dålig idé alls för detta gym måste vara något av alla gyms Rolls royce, det var sjukt fint alltså! Där fanns ångbastu med eukalyptus, marmor täckt poolområde inomhus, tänk spa anläggning! Utomhus pool med vattenrutschbanor och med solstolar som mer kan beskrivas som fåtöljer. Själva gymmet var som att komma in på media market, tänk hela det utrymmet täckt med flera hundra maskiner, med utsikt över poolen! Fanns även klätterväggar, baskethall, hårsalong mm. Ni fattar alltså vilket ställe! Och jag hade då turen att få ett gästpass som gäller i 3 veckor, vilket betyder att jag kan gå dit gratis istället för att behöva betala 25 dollar per gång som det annars hade kostat, as nice! :)

Har också besökt både Short hills och menlo mall i helgen så nu har jag min midsommar outfit avklarad, skönt! :D Längtar så tills på fredag då Melanie kommer hit från Pennsylvania och midsommarfirande i NYC väntas! As grymt! 

Och ni får ha det så fint så hörs vi snart! <3



 På kalaset så kom en trollkar på besök och trollade fram en kanin!


 Och väldigt stora 5 dollar sedlar!
 Redo för gymmet!!

 Picknick i en park väldigt nära mig i lördags, blev en fruktig lunch med fruktsalad, nötter och smoothie! :)


 Ekorrarna här är inte alls lika skygga som hemma i Sverige och kommer gärna nära nog för att man ska kunna få lite bra bilder på dem! Denna fångade jag då den smaskade på en jordgubbe som vi gav den! Korrarna här är också mer ljusbruna och mycket större än hemma.



 Lyckades faktiskt sneaka fram kameran och ta lite smygbilder från omklädningsrummet på gymmet! Såhär såg det alltså ut! 


On the parkway, på väg hem från Menlo mall! 

1 kommentar:

  1. Hej Johanna

    Grattis på den stora dagen.

    Hälsningar
    Jan

    SvaraRadera