måndag 5 mars 2012

8 månader i USA, check!

Godkväll på er! Här ligger jag och lyssnar på fun. och funderar på om jag ska börja kolla på en bra film, har nämligen hyrt 3 nya filmer på biblioteket idag som alla verkar så bra, vill bara titta på dem! Men med tanke på att klockan redan är efter 11 så ska jag försöka avstå från detta.
Men vad bra det är egentligen att man kan låna filmer och böcker helt fritt på biblioteken! Något som jag aldrig riktigt utnyttjat, det känns mer som att det är de lite äldre som är bäst på detta, men det är synd faktiskt. Har ju nya filmer här på rummet varje vecka nu! :D  hehe

Annars så firar jag 8 månader i staterna idag! Vilket känns skönt och ganska sjukt faktisk, vad tiden har gått snabbt!  Familjen har förövrigt börjat leta ny au pair nu, tror det var vid denna tiden för nästan exakt ett år sedan som jag blev matchad med dem! Då satt jag framför brasan i vardagsrummet med datorn i knät läste om dem, och nu så sitter jag här i deras hus. Lagom konstigt när man ser det på det sättet ju!

Men tja, firade min 8-månaders dag på det ända tänkbara sättet här, på DQ med en blizzard tillsammans med Gesa! Fick bli en chocolate extreme med både choklad och fudgebitar i, såklart!  Undrar om jag kommer överleva i Sverige sedan efter att ha levt utefter den amerikanska levnadsstandarden i ett år? Dajmglass i en våffla är väl det man tar om man verkligen ska lyxa till det hemma? Och detta känns bara väldigt lamt just nu.......

Haha, nej det är ju en dag imorron också, right?
Puss och godnatt! 


Om ni vill se hur en blizxard ser ut! ( tror detta är en mini btw) Bilden är dock sedan i somras! Måste bättra mig på att ta bilder känner jag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar