tisdag 20 mars 2012

Now I'm sitting here alone in my bed, wating for an answer i don't know if I'll get

Tjo! Tisdagkväll och jag sitter på rummet och bokar biobiljetter tills på fredag. Hungerspelen har nämligen premiär då, något som jag väntat på ända sedan 2009 då jag hade läst boken och fick veta att den skulle filmatiseras! Tror den kommer bli grym! :) Även om jag just nu tycker de valt helt fel tjej till huvudrollen, hon ska ju inte se så himla mjuk och snäll ut ju!

Dagen har annars varit fin här tycker jag! Känns helt sjukt, och grymt, att vi har 20 grader eller mer varje dag nu! Var mycket molnigt i morse men sedan sprack det upp och solen kikade fram, så då barnen slutat skolan blev det läxorna utomhus samt en bra runda tillsammans med killen och hans cykel. Jag älskar att komma ut och gå nu verkligen! Man möter en massa människor ute, barn på skateboards och på rollerblades, folk som går med hunden och så känner man doften av grillat från folks trädgårdar. Underbart ju!
Tog till och med och gick en sväng med Gesa ikväll! Blev dock rätt sent vilket resulterade av att jag frös fingrarna av mig på vägen hem. Det kanske är svensk sommar här på dagarna men på kvällen/natten så är det då rakt inte!

Annars så har jag idag nått en annan milsten i min vistelse här! Familjen har idag fått en ny au pair, en tjej från Sverige som kommer ca en vecka innan jag lämnar. Känns bra faktiskt! :)

Har också glömt att berätta att vi faktiskt såg en kändis på matchen i lördags! :D Cuba Cooding Jr som ju har huvudrollen i Men of Honor tex! ( Så bra film!) Även han hejjade på Rangers vilket han gjorde ganska så tydligt i en av pauserna, han tog kameran och skrek " Go rangers, come on Madison!!!!!" Helt galen! hehe. Men det var häftigt faktiskt!

Nu är klockan mycket här, ha de fint!
Lite bilder från helgen får ni också! :)



 Ser ni vad som är precis fram mig!? Ser ni en tv så ser ni rätt! Killen bredvid oss hade sin inställd på the Knicks basketmatch hela tiden.  Klart, hade ju inte gått ann att missa den ju!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar