måndag 19 mars 2012

Måndag!

Tjenare! Har precis sprungit på gymmet och käkat rester sedan i fredags ute i solen! Vi lagade föresten fläskfilé, potatisgratäng och aioli vilket blev huuuur gått som helst! Vi var väl klara med maten vid typ halv tio på kvällen, tog sin tid alltså, men det smälte verkligen i munnen och det var lika gott idag alltså! :)

Och helgen här har varit grym! Var fest i hela stan då vi strosa ut i New York från tågstationen, eller ja. Var fest även på tåget helt ärligt! Gick sedan och bara njöt i det fina vädret, åt god mat och kollade på paraden! Verkligen alla var grönklädda, men vad trodde vi egentligen, i USA ju! Så vi stack ut lite, jag bar blått tex, haha!  Efter detta var det dags för hockeyn och det var en upplevelse alltså! Att kunna strosa in på Madison Square och kolla på grymma hockeyspelare!  Rangers förlorade dock med 1-2, de kändes inte taggade till hundra faktiskt, så Colorado vann för de ville lite mer helt enkelt. Är också sjuukt vad stor Henrik Lunqvist är här! Ca 75% av alla Rangers fan har nr 30, Henke Lundqvist. Även om han då släppte in 2 mål så var det hans namn som hela stadion skrek och peppade. Och det var han som de hade special klipp med i pauserna osv. GO SWEDEN!  ;D Efter detta så mötte vi upp Maria och en vän till henne för utgång på Hudson Terrace! Dansade där till 4 och vid 7 så gick tåget tillbaka till Westfield. Kom alltså inte i säng förrän söndagmorgon vid 9, vilket inte var nådigt, helt slutkörd alltså. Men man är ju trots allt ung! 
Söndagen, som passerade otroligt snabbt för min del, spenderades skypandes och tillsammans med Line. Lagom avslut! 

Nu ska jag ut i fina vädret och gå en runda, 20 graders & sol ute så det blir kortärmat för min del. Nice!! 
Ha det fint!  Här får ni se en video från paraden! Måste lära mig att inte hålla för mikrofonen varje gång jag zoomar alltså...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar