måndag 12 mars 2012

Cause there is no stopping us right now

Hej på er! Hur är läget? Här är det finfint! Sitter riktigt mätt i sängen efter en av de bästa blizzards jag någonsin ätit tror jag! Måndagen är i alla fall nästan förbi och den har bjudit på exceptionellt väder, 20 grader och solsken! Helt underbart, även med tanke på att det fortfarande inte är officiell vår här! Så det blev inget gym imorse, istället så fann jag mig gåendes på väg till biblioteket vid 12-tiden. behövde nämligen lämna tillbaka filmerna från förra veckan!  Tog mer än två timmar att gå dit och tillbaka men det var det värt för det var riktigt skönt, blir aldrig att jag går ut och går på dagarna här, men det ska jag försöka ändra på. Det är ju så skönt och avslappnande.  Tyckte också att jag kände, är inte helt hundra dock, doften av grillat när jag var på väg hem! Till det säger jag bara hallelujah! 

Såg också något riktigt häftigt i grannträdgåden innan idag! Jag och tjejen satt ute i solen, gjorde läxor och käkade jordgubbar då vi helt plötsligt märker vad grannarna håller på med. De tränade nämligen någon kampsport, kung fu kan det kanske ha varit!? Och de slogs med bamboo pinnar och slängde med pinnar fästa i kedjor, otroligt va duktiga de var! Vi satt där i chock och bara kollade på, hade ingen aning om att vi hade sådana talangfulla grannar! Hehe. Om ni har sett Mulan så påminde det mycket om numret då de alla dansar, väldigt synkade, med pinnar! Men något som jag är ganska så säker på är att de även tränade lite kickboxning på slutet, körde exakt samma sparkar som vi brukar göra!

Nu blir det nog en av filmerna jag lånat idag, tills vi hörs nästa gång så kan ni underhålla er med dessa bilder från reservatet! ;) Kommer vara otroligt vackert där när naturen börja vakna till liv igen tror jag! Än så länge var det fortfarande ganska så dött.




Otroligt klart ( dött?) vatten i alla bäckar och i stora sjön! 



En till i samlingen!  Gesa och jag har börjat samla bilder på " Frukter på konstiga ställen" En vindruva mitt i skogen och en squash liggandes i en av parkeringsplatserna på tågstationen är vad vi har hittills! 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar