onsdag 7 mars 2012

Kommer du att ge upp när du är redo att sluta eller kommer du att fortsätta kämpa när du är redo att ge upp?

Godkväll på er! Onsdagkväll här vilket betyder boxning för mig, vilket i sin tur betyder att jag sitter och skakar på handen i nuläget. Inte lika mycket som vanligt dock! Hade på mig mina nya knogskydd vilket hjälpte mycket både med svetten i handskarna och såklart med att stabilisera handen och skydda knogarna. Erkänner att det känns rätt så bra då man har slagit ett tag och träffar samma ställe hela tiden.
Idag så körde vi bland annat non-stop slag till klockan sade till, tror det var 3 min! Och det är inte lätt alltså, när man ska hålla tempot uppe hela tiden och slå så många slag man kan. Det var en kille som slog över 900 slag då vi höll räkningen, ca 400 fler än de flesta av oss andra där! Körde också sparkar, jab/cross, uppercut och hooks, som vanligt. Samt hopprep. Vi avslutade sedan passet med att sitta 90 grader mot väggen, den övningen tar också ut sin rätt...Fytusan!

Och annars så har det varit en helt underbar dag här borta! Strålande sol, inte ett moln på himlen och hela 16 grader! Alltså så har det varit en helt fantastisk vårdag! Så vid lunchdags idag så drog jag till Short hills/ Milburn   för att möta upp Line! Vi strosade ner till downtown i tröja och brillor och unnade oss en frozen yogurt, sjukt härligt ju! Och då vi gick förbi en uteservering  " delicattesen" eller något liknande, så kände man nästan att var tillbaka i Sverige under någon av sommarmånaderna. Lite Åhus-känsla faktiskt! :) Och imorron så väntas här faktiskt bli ännu varmare, hela 20 grader! Helt sjukt tycker jag eftersom att temperaturen låg runt  nollan igår, men bor man nära havet så gör man antar jag! Underbart är det verkligen att våren är på väg med storm kliv, det tror jag vi alla tycker! :)


Nej, nu ska jag fortsätta att kolla på filmen Insomnia som jag började på igår. Verkar riktigt bra!
Godnatt på er! <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar