torsdag 5 april 2012

9 månader i USA!

Hej och hå, lunka på! Idag så firar jag 9 månader här i staterna, sjukt vad det har gått snabbt! Kan inte förstå att det var hela nio månader sedan jag sade hejdå till allt och alla och lämnade Sverige! Kommer verkligen ihåg det som igår. Flög ju inte från Sverige så jag sist jag befann mig på officiell Svensk mark så befann jag mig på svenska sidan av Öresundsbron. Då tittade jag ut, på det trista gråa vädret, och tänkte att gud va skönt att bara få flyga långt iväg från detta ett tag. Men nu så är det andra känslor minsann! Finns nog inte en dag som går där jag inte lär mig att uppskatta Sverige ännu mer ärligt talat. Man saknar inte kon förrän båset är tomt, eller vad säger man? hehe. Men nu så har jag bara den sista fjärde delen kvar alltså, känns riktigt skönt! :)

Och idag så har jag haft en nästan helt ledig dag då barnen var i New York, ( Igen!) med sin pappa! Så vid lunch idag så kunde jag joina Line med pojkvän, på besök från Sverige! Och Elin & Hanna för en lunch på Panera! Riktigt trevligt verkligen! :)
Efter detta så hade jag chill i några timmar, var nästan så att jag blev lite uttråkad haha, men sedan nu ikväll så mötte jag upp Gesa och hennes bästis hemifrån Tyskland, Lena, för en blizzard på DQ!  Här så känner man nästan att man känner sina vänners familj/ kompisar/ pojkvänner då man pratar så mycket om dem, så att verkligen få träffa dem sedan är ju jättehäftigt! Blir som att se en kändis! hehe ;)

Nej, vi hörs hörni!
Och glad påsk på er! Njut till fullo av alla påskägg och julmust, det är något jag saknar!



Såhär glad var jag innan idag då jag unnade mig glass med varma hallon! Att kombinera riktigt god vaniljglass med varma hallon måste vara något av det bästa man äta alltså! Och tja, kanske märker ni att det blev glass två gånger idag men då tänker jag som såhär, det är ju påsk! ;) 

3 kommentarer:

  1. Hej skoj att du saknar våra svenska traditioner som att äta godis o dricka påskmust .Du glömde gömma påskägg /fast ni brukade hitta dom snabbt
    nä nu åter till det fina svenska påskvädret i dag långfredan väntar 2 gradr (celsius)o upp till 1 decimeter snö alt slagregn
    kramar pappa o GLAD PÅSK !!!!

    SvaraRadera
  2. Glad Påsk ! vi är i Stockholm ihelgen och det är verkligen inget glassväder här så vi avvaktar med hallon och glass. Ikväll blir det Tapas och Sangria sedan bio på Filmpalatset på Hötorget....blir Mission Impossible....Kramar Carina

    SvaraRadera
  3. Fyy, vilket ruggigt påskväder ni har fått, blir förhoppnigsvis ingen snö i alla fall! Vad roligt Carina! :D Låter ju inte alls helt fel med god mat och bio! Glad påsk!! :) kramar!

    SvaraRadera