måndag 23 april 2012

Hey you!

Tjenare! Sitter här på rummet och kollar på Lyckan i LA på tv3, underhållning som funkar finfint en måndagskväll som denna faktiskt! Det är riktigt ruggigt ute, regnigt, blåsigt, grått och kallt! Så man känner faktiskt bara för att krypa ner under en filt och kolla på filmer eller program på datorn. Det är det som vädret inspirerar till just nu alltså.

Annars så  har jag ju spenderat helgen med Mel i Pennsylvania! Åkte dit tidigt lördag morgon och kom hem sent igårkväll, och det blev två riktigt mysiga dagar! Vi känner ju att vi bor så himla närma varandra men i själva verket så tog det mig nästan 3 timmar med tåget dit, det är ju som att åka från Älmhult till Göteborg typ om inte längre, haha! Men i amerikanska mått så är det ju faktiskt ganska så nära.Här hade vi ju tom kunnat ha en tidsskillnad på 3 timmar, som det är mellan öst & västkusten! Så tur har vi ju faktisk haft! :) Och mycket hann vi med tycker jag! Både en  baseball match på college, ett besök i Hersey och deras chokladfabrik och museum, bio och en massa intagande av god mat och dryck! :D Var faktiskt ganska så stora skillnader från där jag bor i Jersey till där Mel bor, bland annat var det mycket stora fält med hästar och kor, norra Jersey är betydligt mer tätbefolkat och mer ett industriområde. Fanns också många amish folk där som vi stötte på bland annat på chokladfabriken, haha. En riktig weekend semester för mig som behövdes! <3

Nej, nu är klockan för mycket, tenderar att bli det när jag skriver inlägg så här sent på kvällen.
Ha det fint! <3
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar