måndag 2 april 2012

Måndag!

Halloj! Måndagskväll är här och jag sitter på rummet och käkar godis som jag inhandlade på Dylans candy bar igår! Farligt gott! Spenderade ju som sagt söndagen i New York city tillsammans med svenskorna Ida, Ninni och Malin, riktigt trevligt! Blev lite shopping men ärligt talat så tror jag att vi besökte mer godisbutiker än klädesbutiker. Blev ett besök både på M&M store, Hersey och Dyland Candy bar! haha. Och detta trots att två av dessa ligger på Times square. Snackade om det igår, när man har varit här " ett tag" så undviker man times sq så mycket som man kan. Stället är häftigt de första gångerna men nu så blir man bara irriterad på alla turister som går och trängs där. Då strosar man hellre längst någon av sidogatorna där det är lite mindre folk! :)

Och påskvecka är det ju minsann också! Inte för att jag känner av detta så särskilt mycket, familjen firar ju inte det utan istället passover, där de tex inte får äta glutenprodukter på en vecka. Allt blir så konstigt här tycker jag för man firar inte de sakerna som hemma är så självklara! När man tänker på ett år så har man ju alltid de stora händelserna som riktmärken, Nyår- påsk 1 maj- midsommar- halloween & julafton typ. Men här så firar det ju inget av det, förutom halloween då såklart! Det är sjukt konstigt, för för mig så är det ju så ingjutet att man tex får vara ledig vid dessa högtider. Året blir inte alls detsamma, svårt att förklara bättre men ni förstår säkert. Det känns verkligen som att man lever " i en annan värld" för det är inte mycket av rutinerna som man har hemma som man faktiskt behåller här. Nu så har barnen tex spring break vilket betyder långa dagars jobb hela veckan för min del. Men det känns okej, på onsdag ska vi till exempel till New York för att kolla på en "off broadway show" med deras mormor! ska bli riktigt kul faktiskt! :)

Annars så har barnen haft aktiviteter & playdates hela dagen, så tiden har bara sprungit iväg! Kan ju dock dela med mig av vad som hände på deras gemensamma baseball träning som fick mig att skämmas lite. Barnen busade nämligen så tränaren sade åt dem att "skärper ni er inte så får jag kalla in er babysitter, är ni rädda för henne?" Så svarade tjejen att " Ja, lite. Hon körde över mitt ben med en radiostyrd bil tidigare idag!" Haha, vad säger man. Vi hade tidigare kört en lek som jag och Johan brukade köra när vi var mindre, går ut på att man ska undvika den radiostyrda bilen och nuddar man den så förlorar man! Jaja, nu ska jag ta tillvara på det som är kvar av måndagen. Blir nog en bra film och lite mer godis tror jag!

Puss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar