söndag 8 april 2012

Passover..

Hej! Hoppas allt är bra och att ni inte ätit allt för mycket påskmat, eller tja. Det hoppas jag nog visst det på föresten, njut av maten och allt gott godis! Bara påsk en gång om året ju! ;)

Min lördag har bestått utav sovmorgon, in my heart! Lunch med Judith och en kompis till henne på Panera, och vid 4 tiden så kom hela Jeffs familj över till oss för att fira passover! Blev en massa böner & sånger på hebreiska, vi läste i en bok som man skulle läsa från höger till vänster. Alltså började man också bakifrån! Och efter denna kallade " seder" med versläsning osv så var det dags för maten. Började med en " matzo" soppa med typ klimpar och morötter i, har aldrig ätit något liknande och till detta så åt man ojäst bröd. Och efter soppan så var det likt en buffe med potatis latkes, någon potatis pudding, böner, och olika kött, tror kalkon och kyckling. Var väldigt spännande måste jag säga! Hehe. Och innan kvällen blev allt för rolig så tackade jag för mig och drog till Bridgewater för att möta upp Maria! Strosade runt på mallet, och jag köpte snyggaste tröjan på J. Crew! Spenderade sedan lite tid på Tg max och Shop and stop innan vi drog tillbaka till mallet och gick och såg American pie,  på deras dine-in bio! Riktigt rolig var den! :D

Min lördag det, ha det fint! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar