tisdag 6 december 2011

6 December!

Hejhej! Hoppas allt är fint hemma! Har sett att många av er verkar ha fått snö nu? Vad mysigt! Just nu, klockan  20:15, så har vi 15 grader, regn. Men jag tror att det ska bli betydligt kallare redan på onsdag. Vädret här varierar alltså något otroligt!

Annars så har dagen varit " en vanlig tisdag". Ganska så lugn får jag säga. Blev gymmet imorse & efter det lite tvätt och sedan bästa Gossip girl med en tallrik pasta + tomatsås. Tog sedan en powernap, så skönt ju! Och sedan var det dags att jobba igen. Och då så hade jag inte mindre än 2 tvillingpar i huset här! Mina, och deras två kompisar som ser exakt lika dana ut. Ibland är det svårt alltså. Bjöd dem i alla fall på svenska pannkakor, det brukar nästa alltid gå hem.( Fick dock kommentaren idag att de inte var tillräckligt söta " det är ju inget socker i dem" ) Mhm, det beskriver den amerikanska kulturen exakt tycker jag! Hemma så är ju pannkakor något lite " onyttigare" som man kan lyxa till det med ibland. Här är det inte så. Finns ju inte heller något som heter lördagsgodis, efter som att här äter man godis/snacks varje dag i princip. De ska alltid ha med sig ett " snack" till skolan, en kaka eller chips typ. Och de äter det efter skolan. Och detta är alltså något som alla gör/ äter. Det är så det går till.

Annars så ligger jag här i sängen och äter de pepparkakor som jag har kvar och lyssnar på julmusik! Kan inte tänka mig något bättre sätt att få julkänslor! Men, ska snart byta ut musiken mot en film som jag nyss hyrt på biblan, en ny med Jake Gyllenhaal, Source code! Verkar vara mycket action så tror den är i min smak.

Japp, det ska jag nog göra nu faktiskt! Det, plus att ta bort mitt gula nagellack. Ser ganska så förskräckligt ut helt ärligt.

Hörs, puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar