lördag 17 december 2011

Fairytale of New York!

Godkväll på er, hoppas allt är fint! En vecka kvar till julafton idag, det är banne mig inte dåligt! :) Försöker njuta av att ha allt framför mig men det är svårt faktiskt, längtar så till att träffa familjen igen!

Dagen har i alla fall varit riktigt fin! Började den med att stiga upp vid 8:a för att sedan vi nio hoppa in i jeffs bil och åka och hämta upp Jenny! Han skulle nämligen jobba idag, i New York, så vi passade på och tog snålskjuts!  Blir fortfarande starstruck av att komma körandes på Jersey sidan och se hela New York skyline på andra sidan floden, så otroligt vackert! Vi hoppade i alla fall av vid 42 street och kikade sedan in i lite affärer, Victoria secret bland annat där folk gick bananas. Hur mycket folk som helst, och då känner jag av att jag är från lilla näs faktiskt, hehe. Men lite kul var det att stå vid ingången och kolla på alla folk som kom in. Då och då såg man de så kallade " bittra männen". Alltså män i 40-50 års åldern vars kroppar rent ut sagt stretade emot dem då de gick in i affären med ett mycket sammanbitet uttryck i ansiktet. Män som ville överaska sin fru med lite fina underkläder (till jul förslagsvis) och som faktiskt övervann  sin skräck och verkligen gick in i affären. Men som i samma sekund som de öppnade dörren, kände doften av parfymen bombshell, och såg alla svettiga tjejer stå och knuffa på varandra för att nå rea-korgarna, ångrade sig bittert.

Efter att ha avverkat några affärer så drog vi till Starbucks för en varm choklad och en bagel. Satt fint det! Blev sedan ännu mer lite kik i affärer och sedan så drog vi oss hemåt vid 4-tiden. Jag med en klänning till julafton och en snygg skjorta rikare! Och ett kamerafodral, en halv tunga och en tå fattigare. Råkade faktiskt tappa kamerafodralet, tro mig eller inte så råkade jag faktiskt tappa ett av mina provisoriska kamerafodral då vi åkte precis under niagara-fallen! :( Och tungan, ja den tog jag ett bett av på starbucks. Och tån var det klart en turist med en stor resväska som körde över. Alltid händer det något, right?

Vi tog tåget hem och sedan så tågade jag hem till huset för egen maskin, ingen bil tillgänglig nämligen men det var helt okej. Kyligt, men skönt att gå för omväxlingens skull! Bytte sedan om och vid 7-tiden så hämtade Jenny & Sara upp mig för då var det dags för Jennys avskedsmiddag! Blev en riktigt lyckad kväll måste jag säga, med sjuuukt god mat! Avslutade kvällen vid krubban i Westfield diskuterandes om vi skulle köra en " planking" där eller inte, hahah! Lite sorgligt klart att det var avskedsmiddag men...:(

Ha det nu så fint, och njut av helgen innan jul! :) 










 Vi år en dyr men väldigt god middag på en restaurang i Westfield! Jag beställde revben med vitlöks potatismos, revbenet var så mört att det bara trillade sönder! <3


Här har vi glada tjejer! Jenny & Sara! 


Varm chokladkaka med grädde och glass till efterrätt! 


1 kommentar: