lördag 10 december 2011

It's beginning to look a lot like christmas

Hejhej igen bloggen! Nu har denna lördagen gått mot sitt slut och jag sitter i sängen med värk i ena benet. Känns som växtvärk fast mer intensivt, inte så roligt. Men, dagen har i alla fall varit rätt så soft med fint klart väder, solsken & cirka 2-4 grader! Sov länge och vid 2-tiden så hämtade jag upp Gesa för att dra till en sport-butik på route 22. Kikade där lite,( skulle se om de hade några snygga bikinis till kryssningen! :D) Men det blev inget av det eftersom att de endast hade baddräkter där nu. Gick sedan till Paneras som ligger intill för lunch. Satt där ett bra tag, så mysigt där inne! Och sedan drog vi till biblan för låna någon bra film. Kom dit 20 minuter efter att de stängt så drog vidare till Gesa för att hyra en film på datan istället, blev filmen Hanna! Som både Gesa och jag höll med om var något av det konstigaste vi sett!( Jag har ju faktiskt sett både sätt Korpen flyger och Thirst, som utan tvekan toppar listan på det dåligaste och konstigaste jag någonsin sett!) Ingen film jag rekommenderar alltså. Men plus poäng för namnet, helt klart! Filmens tolkning av Tyskland var också lite rolig. Men det tyckte inte Gesa! haha.

Nej, nu ska jag göra något av följande;
- kolla på filmen Perfect stranger
- Läsa vidare i min spännande bok
Eller läsa Vecko Revyn, hur som helst så blir det ett bra avslut på dagen tror jag.

Hä dä fint!

2 kommentarer:

  1. Hej :) Jag har en liten fråga bara. Jag funderar på att åka iväg som Au Pair när jag pluggat klart men undrar lite med vilken organisation jag ska åka med, hehe. Vilken åkte du med? Är de bra? Finns det nåt dåligt med dom?

    SvaraRadera
  2. Hejhej! Vad roligt! :) Jag åker med cultural care, sveriges största " au pair organisation" Vilket också var en orsak till att jag valde att åka med just dem faktiskt! Men alltså, säga att det är jättebra skulle jag nog inte göra. De är ganska så dyra om man jämför med andra organisationer, tex au pairs in america. Plus att du får bo på en ganska så sjaskig au pair skola då du kommer hit istället för på fina hotel vilket många andra au pairer från andra organisationer får. Men, jag förutom det så har jag aldrig haft några problem med dem heller. De guidade mig fint genom ansökningsprosessen och det var aldrig några konstigheter på så sätt. Men, tja. Det är väl också typ den kontakten jag haft med dem. Jag har ju aldrig haft problem här så att jag har behövt kontakta dem så mycket mer än så. Men jag skulle säga, kolla på lite olika! Jämför cultural care och au pairs in america tex. Min kompis åker med dem och har bara bra saker att säga om dem, hon fick åka billigare hit + fick bo på fint hotel! :)
    Lycka till!

    Kram!

    SvaraRadera