tisdag 13 december 2011

Lucia!

Glad lucia på er! 13 december redan alltså, sjukt! Jag har i alla fall inte firat dagen mer än att visa lite klipp på luciatåg för barnen. Körde på en " om ni skyndar er och borstar tänderna och äter upp frukosten så ska ni få se hur vi firar denna " st lucias day" i Sverige! " Självklart blev det riktigt intressant då! hehe. Tycker det är lite roligt när man berättar saker om Sverige som vi hemma tycker är det självklaraste i världen, tex luciatåg den 13 :e eller kalle på julafton. Men så berättar man det får någon som inte är svensk och munnen bara gapar typ! Och helt plötsligt så hör man hur konstigt det låter. " Jo, men de flesta har ljus i handen, men lucian i håret, och så går vi i ett tåg sjungandes i vita kåpor" Det låter ju fullt normalt ju, right!?

Har i alla fall haft lite av en otursdag idag vilket har varit mindre roligt. Började dagen med att trilla ner för trappan. Japp, halkade på första steget imorse då vi skulle gå ner för att käka frukost, och J som var på toaletten storma de ut för att se vad som hade hänt. Det lät rätt mycket sa båda barnen, fy. Körde sedan en repetition av den flygande mobilen på gymmet. Den överlevde, igen! Lyckades också kamma hem en p-bot och då jag skulle anteckna vad barnens mormor sade på telefon så lyckades jag på något sätt kladda ner ett helt papper, som visade sig vara ett viktigt papper från pappans jobb, men blå färg. Så ja, vet inte vad jag ska säga riktigt. Skrev till Gesa att jag haft en "crappy day" och det säger väl det mesta kanske.

Men, helt dålig har den faktiskt inte varit. Då jag mötte upp Judith för lunch i downtown idaag så lyckades jag både kirra nyårsklänning (!) Och en snygg bikini i snygg blå färg till resan! Det börjar närma sig nu! :D

Nej, men nu kan jag ju även bocka av stanna uppe för sent för ditt eget bästa på listan av vad jag inte borde gjort idag.

Så nu säger jag godnatt, och hoppas på dag med mindre otur imorgon!



Köpte både klänning och bikini på Nirvana i Westfield! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar