torsdag 8 december 2011

8 december!

Tjenatjena! Läget mittbena? Här är allt bara fint! Ligger och latar mig lite efter en hel timme på löpbandet! Vilket resulterade i hela 7 km. Sprang 50 min, gick 10. Men jäkar, för ett år sedan hade jag inte kunna drömma om ta mig så långt ( springandes) Då tyckte jag att 2-3 km var riktigt duktigt! Så det är ju kul att se förbättring!

Och igår så hände inte så mycket " out of the ordinary". Förutom att jag tvivlar på att jag sett så mycket regn i mitt liv. Det verkligen öste ner! Och det blåste en hel del också då det riktigt ven om knutarna på huset under natten. Men idag är det uppehåll och sol alla fall! :) Och gårkvällen den spenderades i Gesas mysiga källare! Jag älskar " gillestugor"! Tycker de är så himla mysigt att kunna gå ner i källaren och sätta sig i en mysig soffa och kolla film typ. Men nu så kollade vi inte på film utan satt bara och snackade minnen från Sverige och Tyskland. Och tja, jag kan ju säga det att jag kommer lära mig lika mycket Tyskland som om USA under mitt år här. Visste ni tex att skolsystemet ser helt annorlunda ut i Tyskland/ Sverige? Eller att det, under farsdag, är en tradition för alla pappor/ män att lägga all sin alkohol i en vagn eller kärra och sedan gå ut och möta upp alla andra män för att dricka och snacka massa skit! Haha, det är ju sådana saker som gör varje land så unikt ju! 

Och annars så kan jag ju berätta att jag fått en hel del konstiga telefonsamtal sedan jag kom hit. Om det inte är någon som ringer mig och tror att jag någon helt annan, så är det folk som ringer och sedan blir helt stumma när jag säger " hej" Alltså även när de ringer till hemtelefonen. Jag säger " Hi" och vet att personen är kvar men jag hör inget svar. Har jag tur säger personen tillslut hej efter några sekunder. Och då är det oftast något försäljare eller något liknande. Och det är ju det som är så konstigt. Telefonförsäljare ska ju vara kvicka i telefonen, de ringer ju folk hela tiden!? Så det är därför jag har börjat fundera på om det är något konstigt med min röst kanske? Vet att jag har en tendens att prata snabbt men, ah. Hör man det på ett " hi" ?Knappast. 


Nej, nu så ska jag antingen läsa eller kolla lite tv! 
Ha det fint!

2 veckor kvar! <3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar