torsdag 15 december 2011

Torsdagkväll!

Hejhej, hur är läget i vinterkylan och mörkret? Här är det fint! Förutom denna nedrans förkylning/ halsont jag har dragit på mig. Det finns ju inget tråkigare ärligt talat. Men jag försöker köra med medicinen varmt att dricka + mycket sömn så hoppas jag att det försvinner snart. Och vädret här måste jag säga är väldigt milt nu! Har faktiskt varit hela 14 grader idag, inte alls särskilt kyligt alltså! Men imorron kommer det bli lite kallare igen, lite mer vinterväder!

Annars så har det varit en lugn torsdag måste jag säga. Blev ingen träning pga förkylningen så det jag har sysselsatt mig med idag har varit tvätt och min spännande bok! Jag bara älskar en bra bok, men lite farligt är det faktiskt också. Man blir ju så himla beroende! Går och läser i varenda ledig sekund känns det som nu, haha. Och just det ja, barnen och jag såg något riktigt konstigt idag när vi skulle hämta mamman på tågstationen. Det är ju så mörkt ute nu på kvällarna att jag på långt håll såg att det stod en polisbil lite längre fram som hade blåljusen på. Jag kör dit lite försiktigt och ser att han har stannat någon, står en bil precis framför. Och ut ur polisbilen kliver plötsligt en tomte! Med extremt realistiska tomtekläder, glasögon, skägg. Ja allt vad man kan begära. Både jag och barnen började klart asgarva och då vinkar tomten glatt till oss. What!? Så kom fram till att antingen så var det den riktiga tomten som behövde polistransport, en polisman utklädd till tomte eller helt enkelt en kriminell tomte. Vet inte vad jag ska tro längre.

Nej, nu ska jag försöka få tag i Gesa. Hade nämligen planerat att ta lite fina foto på alla fina juldekorationer här! Snacka om att vissa går all in och lite till här, får visa bilder sen!

Ha det finfint!



Om exakt en vecka nu så får jag träffa er igen! :D <3


2 kommentarer:

  1. Hej min älskling!
    Jaha snart så ses vi igen! Vi längtar och räknar ner, åtminstone mindre än en vecka kvar nu (tick). Åhhh vad det skall bli härligt att se dig igen och att få prata med dig och att få krama dig och att få skratta med dig och att få lyssna på dig och att bara va med dig! Längtar så!
    Älskar dig, vi ses snart!
    Stor kram - Mamma

    SvaraRadera
  2. Vill tillägga att igår kväll såg jag din mamma med gurkskivor i pannan.....fest!,
    Ha de gott Carina

    SvaraRadera