fredag 9 december 2011

Härliga fredag!


Hejsan hoppsan! Hoppas att allt är fint med er! Tar ett sista krafttag och skriver ett snabbt inlägg här på bloggen innan sängen väntas. Klockan börjar bli mycket även väster om Atlanten nu!

Fredagen har i alla fall bjudit på allt som en fredag ska bjuda på! Jobbade såklart, men var off redan vid halv 7 idag, härligt! Och innan dess så hann jag, Line och Elin, en ny svensktjej som bor här i närheten, med en lunch på tgif, Fridays! Fick faktiskt en trerätters för endast 16 dollar, det kallar jag kap! Så menyn blev en god tomat/basilika soppa ( som även fick agera sås till huvudrätten senare) till förrätt. Angus steak till huvudrätt och sedan en peanutbutter pie till dessär, fint det! Och för 16 dollar så är det faktiskt ännu finare. 

Och fredagkvällen har bjudit på en film och hemmakväll en mi casa tillsammans med Line.Blev gourmemat, ett av det lyxigaste vi ätit på länge. Frukt, smält vitchoklad, salta kex och brieost! Mumma på det! Och föresten, har inte berättat vad som hände igår då jag och Line gick i downtown vid 9 tiden på kvällskvisten. Då stötte vi på en christmas carol kör och så frågade vi dem vart de skulle härnäst. De svarade då, " Oh, vill ni höra oss sjunga!" Och så fick vi stå där ensamma och lyssna på när kören sjöng mycket vacker körsång! Det var häftigt måste jag säga. Och jag kan ju lägga till att de blev riktigt glada då vi sa att vi var från Sverige, för tydligen så ska Sverige ha några av de bästa körerna! De sade något i stil med att allt som kommer från ert land låter ljuvligt! Hade ingen aning om det, så det var riktigt roligt att höra! ( Patrioten kikar fram igen, titt som tätt faktiskt) 

Nej, nu visar klockan för mycket. 

Ha en skön helg nu! Och njut av all glögg,julmust, pepparkakor och lussebullar för mig också! 



Min fina vovve som jag saknar så! Tror att hon på denna bilden satt och väntade på att matte skulle komma hem från jobbet. Vitt och fint var det hemma också! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar