måndag 5 december 2011

Motivation gets you started, habit keeps you going..

Hejhej! Relaxar just nu lite framför datorn efter gymmet och duschen! Var dock riktigt svårt att hitta motivation till att pallra sig dit idag men, som rubriken säger, så är det rutinen som gör det! Jag vet att jag alltid kör dit direkt efter att jag droppat av barnen på skolan, och då blir det helt plötsligt konstigt om jag skippar, istället för att det blir ovant om jag åker dit. Lyckas man bara hålla på så länge så att det blir en vana så är det sedan betydligt lättare att fortsätta, så sant så sant! :)

Och annars så har vi ju au pair möte ikväll på en pizzeria i Westfield! Ska träffas där och käka och sedan dela ut julklapparna som alla har med sig! Vet inte riktigt hur dock, men blir väl att man bara tar ett random kanske. Tycker i alla fall att det är en mysig och rolig ide, jag menar många au pairer har familjer som inte firar jul, pga att de är judar, och då så blir det ju i alla fall lite julfirande idag ju! Plus att det var såhär vi alltid brukade göra i skolan sista dagen innan jullovet! Eller ja, nästan. Då drog vi ett namn i klassen och köpte i hemlighet ett paket till denna och så skrev vi " från tomten" på. Hehe, de mest mysiga och bästa minnen man har från skolan är ju från just dessa saker! När man, i skolan! Fick äta glass, titta på lucia-tåg, fira halloween eller dela ut julklappar! :)


Nej, nu avrundar jag för snart så blir det skype med familjen och innan dess ska jag hinna lägga in en tvätt!
Ha det fint! <3



Med lysande gula naglar.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar