onsdag 14 december 2011

Sleigh bell rings, are you listening?

Hejhej! Och godkväll på er! Här ligger jag och lyssnar på jullåtar, eller ja. Räknas Train:s " Shake up Christmas" Som en jullåt? Jag tror det va. Samtidigt som är jag är fullproppad med tacos, det är ju så gott så jag kan inte låta bli att äta mig helt fullproppad.

Men ja, har precis slutat jobba för dagen och jag tycker faktiskt dagen har gått bättre än gårdagen! I alla fall om man räknar med negativa saker kontra positiva. Har dock gått och dragit på mig halsont, så det blev ingen tripp till gymmet imorse. Line och jag drog istället, direkt efter att jag droppat av barnen på skolan, till Westfield diner där jag käkade " pina colada pancakes" Dessvärre utan alkoholen, haha! ;) Och vilket diner, levde upp till mina förväntningar till max ärligt talat. Det var sådärr retro, som i alla filmer. Man sitter i små bås, istället för på stolar. Det finns en liten bar längst fram där man också kan sitta och dricka sitt kaffe. Och servitören luktade rök, hade lite för mycket smink och platina blonderat hår. Jag säger då det. Bengan, gamla samhälls läraren hade rätt! " Det värsta med USA är att verkligen alla fördomar man har mot det landet stämmer" haha... Efter frukosten då drog vi i alla fall till Target där jag lyckades inhandla barnens gemensamma hannukah present. Känns skönt att ha det fixat. Hannukah är ju faktiskt redan på tisdag. Jag har sagt det innan och jag säger det igen, tiden verkligen rinner iväg!


Annars så har jag och J gått och nynnat på Winter wonderland hela dagen. Älskar jullåtar! Och sedan jag kom hit så har kärleken växt sig ännu större, just eftersom att de inte firar jul här. Patrioten kommer fram då vet ni. Så efter alla dessa låtar så kan jag faktiskt erkänna att jag sakar snö lite. Även om det def har sina nackdelar, Tex så är det så kul att köra här då det är snö/ halt ute. Värsta kaoset i trafiken då. Men tja, jag går i alla fall och hoppas på ett litet julmirakel, som så många låtar berättar om. Att det börja snöa på självaste julafton! Önska sig kan man ju alltid.

Nej, nu ska jag till Rock and Joes!
Ha det fint!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar