måndag 12 december 2011

Måndagkväll!

Hejsan alla nattsuddare! Någon som är vaken hemma i Sverige nu? Klockan är ju.. halv 5 för er! Tror knappast det va. Eller jo föresten, alla som kör lussevaka borde ju vara vakna nu. Säkert lagom glada kan jag tänka mig, hehe. Minns förra året då vi körde lussevaka, och sedan tog skolbussen direkt till haganäs dagen efter. Det var hårt.

Eftersom att jag inte uppdaterade något igår så kan jag meddela att jag jobbade på dagen. Eller tja, jobbade och jobbade. Jag och barnen satt och läste på mitt rum och körde sedan lite trolleri-trix. Särskilt killen här är riktigt glad i trolleri! Så det var klart kul att lura dem lite. Men nu är det inte lika roligt. Får höra hela tiden att " please, explain that trick" haha. Drog i alla fall direkt efter att jag var off till Gesas gata för att hämta upp henne och sedan så plockade vi upp Line. Vi drog sedan till Five guys, stället med dem bästa burgarna! Läste att det var den bästa 5-dollar burger a man can get, och det höll vi alla med om! Riktigt, riktigt saftiga och goda! Det är även på five guys man får pommes fritierade i jordnötsolja, plus enorma pommes-portioner! Så ska ni beställa där någon gång så se till att dela på en pommes! Efter middagen så drog vi till AMC-bion längst route 22 för att kolla på New Year's Eve! Den var minst sagt kändistät, hur många kända ansikten som helst! Och den utspelade sig i New York vilket jag nu tycker är så häftigt. Man har ju liksom gått där de gått, man vet vad de snackar om för affärer och gator och man förstår skämt som man aldrig fattat innan. Epic var det när någon  sa något i stil med, " Men gud, vi är ju i New Yorks tunnelbana" Och en man kommer fram och säger " Har ni någonsin varit i Newark?" Haha! Det är i Newark vi byter tåg varje gång vi åker till NYC! De filmade också lite från Radio city hall, Christmas spectacular show med the Raquettes, där Line och jag var för inte mindre än 2 veckor sedan. Men, rekommenderar filmen gör jag i alla fall för den var riktigt bra! ( gillar faktiskt inte bara action som Line och Gesa är övertygade om..)

Och nu så är jag precis hemkommen från DQ med Gesa. Har blivit lite av en tradition att dra dit varje måndag. De säljer nämligen brownie earthquakes för bara 3 dollar då! Haha. Vi har också börjat på att lära varandra Svenska/ Tyska. Så nu har jag en massa tyska ord att öva på här hemma. Tycker vissa ord bara är omöjliga att uttala, och Gesa tycker tex att ordet tid är omöjligt! hehe Men många ord är faktiskt väldigt lika!

Nej, nu visar klockan för mycket.
Godnatt!


Köpte nya sockar idag på Marshalls! Woolrich som är både snygga och varma! 

1 kommentar:

  1. Men den där filmen är bara ett litet undantag, annars är det bara action! ;) Erkänn Johanna!

    SvaraRadera