torsdag 1 december 2011

ASPCA

Hejsan! Hur är läget med er? Hoppas det är fint! Är ju trots allt 1 december idag, tycker det känns så mysigt! Detta året ser jag fram till julen som aldrig förr! ( Kan ha att göra med att familjen kommer då) Men jag har i alla fall "bring it on" attityden gentemot julpynt, kylan, granar, godis, ja allt mysigt som har med julen att göra. Att fira jul i detta land av överdrifter känns helt perfekt faktiskt!

Annars så känns det lite tungt att så många lämnar Westfield snart, andra au pairer är ju i stort sätt det ända man har här. Men det få väl funka helt enkelt.

Gjorde också veckans goda gärning nyss då jag skänkte lite pengar till ASPCA, The American society for the prevention of cruelty to animals. Jag känner så enormt starkt för djur och tycker det är förjävligt vad som händer runt om i världen. Man känner sig så sjukt hjälplös. Men det man kan göra att ju att verkligen engagera sig, skänka pengar, sprida budskapet. Kanske till och med volontärarbeta om man har möjligheten till det. Så ja, vill ni ge en riktigt fin gåva till jul så överväg att ge till någon hjälporganisation. Det känns om inte annat riktigt bra när man gjort det!

Nu ska jag återgå till tvätthögen,
ha det fint! <3



Bilden hör väl egentligen inte till texten så mycket alls men jag tycker den är så himla klockren bara! Denna är tagen av mig för något år sedan. Kollade bara ut en eftermiddag och såg detta, en 6 stora highland cattle i trädgården. Sjukt oväntat! Minns också att pappa kom hem efter invasionen och var minst sagt lite orolig för hur han skulle ta sig in i huset. Livet på landet ibland alltså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar