onsdag 27 juli 2011

The big apple babyy!

Tjenare! Idag så har jag hängt i city, närmare bestämt New York city! :D Och detta på en jobbedag haha! Yes, jag är ju ledig varje dag från 8:30-16:30 så lyckades faktiskt klämma in ett New York besök däremellan! Skjutsade barnen till camp vid 8-tiden och efter detta så körde jag och Jeff, pappan, till Cranford trainstation för att hoppa på tåget till NY! Han skulle nämligen också till stan idag. Bytte tåg och efter ca 45 min så var vi framme vid penn-station, New york city! Tog sedan tunnelbanan till Grand central station där jag mötte upp Sandra. Och sedan sedan så jäklar tog vi staden med storm! Eller tja, vi gick omkring som de största turisterna och fotade hela tiden, men whaaaaaat liksom, det blir så när man besöker en sådan underbar stad! Strosade i alla fall omkring lite och njöt av stadens underbara atmosfär, sedan så köpte vi varsin stor cupcake och hittade ett perfekt ställe i Central park att fika på. New york har en sådan stämning att jag lätt kunde spenderat flera veckor där tror jag, strosandes omkring. Och det finns ju så himla mycket att göra där med som jag inte fått tillfälle till än. Shopping, ofc, men också alla otroliga museum, modern art, national history, etc. Måste ocskså besöka Bronx zoo och det stora biblioteket som ligger mitt i city! Finns riktigt mycket att göra i den staden alltså, men idag så var det alldeles perfekt att bara strosa omkring och chilla i stan, suga åt sig stämningen lite!



Grand central station! Oh, känner igen denna sal från två av mina favorit serier, Gossip girl och Kim and Kourtney take New York! :D Livet är fulländat!


Wow, gud vilken fin bakgrund det blev på den här bilden. Bättre än jag någonsin kunnat förvänta mig faktiskt!

PoserN! :D

Vet inte vad som signalerar en turist bättre än det klassiska V-tecknet! haha!

Vackra central park, kan inte fatta att detta ligger mitt i centrala New York! Kunde varit tagen i Näs tom. ( bortsätt från lyktan ofc) Vilket inte är illa!

Fina vyer, snacka om kontraster!

I min hemmiljö, eller njaee




Här satt vi och myste i central park, på en onsdag.


Brudar i NY!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar