onsdag 20 juli 2011

Otursfågel..

Tjo! Först nu så har jag tid att blogga idag. Har nämligen passat barnen ända från 5-tiden tills läggdags. Päronen är nämligen på U2 konsär! Och mitt på dagen, då jag var ledig, så satt jag och chattade i cirka 3 timmar eller ngt. Och vem jag chattade med så länge? Jo, Bank of America! Väldigt trevliga att chatta med ärligt talat! Eller, nja. Skulle nämligen logga in på mitt nya bankkonto och bekräfta lösen osv, då internet bröts. Försökte logga in igen, samma sak hände. Försökte riktigt många gånger och tillslut så funkade inte mitt lösen, eller ngt annat heller för den delen, och jag var tvungen att chatta med dem, kundtjänsten var nämligen en livechatt, haha! För att försöka lösa problemet. Dock så uppenbarade sig ännu ett problem då jag chattade med dem, första gubben jag chattade bröts efter ca 10 minuter, tar en väääldigt lång tid för dem att hitta en i systemet osv. Den andra hade precis fått in alla mina uppgifter och jag skulle bara " hold one sec" för att få problemet ut världen då internet bröts, igen! Den sista chatten klarade jag mig dock igenom utan avbrott, han fick mig att skaffa en ny email adress tom, men då jag gjort allt jag kunnat så skrev han att "sorry, but it appears the system will refuse to send you a new authorization number" ( eller något i den stilen) Så imon är det jag som får ringa till kundtjänst istället. Satt nog lätt framför den jäkla chatten i 2-3 timmar i onödan! Jaja. Olyckan fortsatte.

Jag skulle hämta upp barnen, plus 2 av deras kompisar, efter camp. Föräldrarna är iväg på konsären och jag sätter mig i bilen för att köra. Vad händer? Bilen är helt död. Vägrar ens starta. Batteriet är dött, kan ha att göra med att jag laddade GPS:en och sedan glömde stänga av den, klockan tickar och vid busshållsplatsen står fyra barn och väntar. Sån jäkla mardröm, typ 3:e dagen på jobbet. Fick promenera över till grannen, som förövrigt hade en stor "Varning för hunden" skylt på dörren, och en stor svart best innanför, och fråga snällt om han kunde hjälpa mig att starta bilen. Efter ett antal fler händelser, tar för lång tid att skriva allt här, så ordnade i alla fall allt sig. What a day.


Varje morgon, eller tja ( har gjort i alla fall gjort det 3 gånger nu) efter att jag lämnat barnen så sätter jag mig ute på altanen med en bok i handen och njuter av det underbara vädret och en god ( stadig hrmm) frukost!

Efter en liten tripp till Cranford, ligger nästan lika nära som Westfield, så blev det en lika stadig lunch! Bagels med creme cheese och cola. Mums!
LAX!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar