fredag 8 juli 2011

NYC!









Nu har jag lämnat det trygga där hemma, tagit flyget över atlanten och landat i landet med alla möjligheter. Känns helt sjukt att ligga här i USA och skriva i bloggen, men så är ju fallet! Blev en sjukt lång resa i tisdags och jag tror lätt att jag var vaken 20-22 timmar den dagen, när vi äntligen anlänt till skolan, klockan 00:00 amerikansk-tid, 6:00 svensk-tid, så fick vi inte gå till sängs utan tvingades ha ett långt möte om regler etc, så blev inte mycket sömn den natten!
Sedan dess har vi har haft lektioner från 8:00 varje dag och i onsdags höll vi på ända till 09:00! långa dagar alltså, men lektionerna är ju heller inte som hemma precis.

Men idag har faktiskt varit den bästa dagen än så länge! Vi började med info i aolan imorse, sedan redovisade vi ett projekt som vi arbetat med sedan igår middags, eller ja,vår grupp blev klara på en timme eller något, så vi fick chilla lite! ;) Och efter detta så var det dags för den efterlängtade turen till New York BABY! Staden och shoppingen var fantastisk, och trots lite regnigt ruggigt väder, så tror jag aldrig att termometern stiger under 20 grader, ens på natten. Så här är vääldigt varmt. Nu på rummet, cirka 00:00 ameriakanskt tid, så är här nog ca 27 grader på rummet, lite hett så. Och just det ja, maten! Vi besökte en amerikank mataffär igår och SHITT, jag trodde det var illa här, men inte så illa! Haha, nej, men det kändes som att cirka 75% av affären bestod av kakor, glass, godis, chips, läsk! Och mitt i butiken fanns ett stort bageri typ, fullt med fluffiga tårtor med frosting och körsbär på toppen, helt fantastiskt! Haha.

Fler bilder kommer strax! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar