måndag 18 juli 2011

Första dagen "på jobbet"

Tjenare! Idag har varit min första riktiga jobbedag och det har gått mycket bra tycker jag, har nämligen inte gjort mer än att skjutsa barnen till bussen, hehe. Eller jo, lite mer har jag gjort. Tania och jag åkte till Bank of America och jag fixade ett bankkort! Kunde nämligen fixa detta idag eftersom att jag fått mitt social security number nu, så känns skönt! Reagerade också över hur trevliga personalen på banken var, det är sjukt så snälla och tillmötesgående folk i servicebranschen är här! Verkligen inte som i svea då man känner sig besvärad varje gång man behöver fråga något. Här är det istället dem som frågar saker som, "oh va kommer du ifrån då? Hur länge ska du stanna, trivs du?". En riktigt bra businessknep eftersom att man oftast går ut ur affären med en stort flin, och tänker att gud vilken bra affär!
Svängde också förbi Marshalls på vägen hem, en affär med designermärken till riktigt billiga priser! Antar att modellerna på kläderna där gått ut för flera år sedan, eftersom att annars köper man inte en Calvin clein tröja för 15 dollar!?
Svängde också förbi biblioteket här i Westfield där jag blev medlem, status, och hyrde några gratis filmer!

Förövrigt så sitter jag nu och kränger mitt nya favorit godis, Rese's peanutbutter cups, de är sjuuuukt goda, smakar lite som hemmagjorda snickers! Var dock så girig att jag gick och köpte ett family pack till mig själv, vilket var trögt eftersom att jag kommer att käka upp dem alla inom en snar framtid...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar