torsdag 21 juli 2011

Man måste ju ta seden dit man kommer..

Tjeeena! Idag är det redan torsdag, värst vad tiden gått fort denna veckan. Idag så har jag och värdpappan varit och handlat mat, av my choise, på Stop and shop tror jag att det hette. Måste säga att jag redan älskar de amerikanska mataffärena! De är enorma och all mat som man kan köpa går att laga på under 10 minuter! Haha, kanske inte riktigt all då, men nästan! Skulle tex leta efter havregryn och efter detta fick vi leta ett bra tag. Havregryn heter Oats på engelska och jag kan säga som så att de hade 300 olika matvaror med oats i, men inga vanliga, neutrala jäkla gryn! Det som dominerade var loggan " just add water and cook for 2 minutes" typ. Men tillslut så hittade vi rolled oats, som i alla fall liknade vanliga traditionella havregryn!

Var också och skulle signa upp mig på YMCA-gymmet idag tsm med en annan svensk tjej, men det gick åt pipan. Man skulle nämligen betala 2 månader i förväg, yes, som att jag hade med pengar till det. Så det jag gjorde på hemvägen var att istället göra ett pitstop på Dunkin donats. Världens bästa ställe om man vill tröstäta lite.
Nu så sitter jag och dricker diet coce, käkar Grahams kex och väntar på att klockan ska slå halv 5 så jag kan köra och hämta upp barnen efter camp. Ikväll kommer min LCC över hit också för ett möte, ska bli mycket intressant att se vad hon har att säga.

Bye for now!

( seden dit man kommer, right?)

Varför jag har köpt en fet låda med Grahams kex? Jo. LCC sade åt mig att köpa med det till mötet i måndags, vi skulle laga smoores, sedan ställde hon in detta ( pågrund av en thunderstorm som aldrig kom) och sade att vi skulle träffas på Panera istället. Så nu så sitter jag här med ännu ett familjepack helt för mig själv...

1 kommentar: