söndag 31 juli 2011

MetroCard!

Föresten, checka in mitt metroCard! :D Känner mig som en äkta new yorker nu! Hehe, nej de gör jag verkligen inte, men är gött att ha ett! :) Återvänder förhoppningsvid snart till city! :D
Föresten, det är ju en myt om amerikanare som säger att om det är flera lediga platser på en buss/ tåg så sätter de sig hellre bredvid en person än ensamma. Meeeeeeeen, enligt vad jag har sett så stämmer detta icke! Åkte ju tåg till NYC i onsdags och då var det banne mig precis som i Sverige! Alltså folk lägger sin dataväska/handväska på sätet bredvid för att slippa sällskap, haha! Så, i alla fall vad jag har sett, så stämmer det inte. Dock så kan jag faktiskt tänka mig att de som bor/jobbar i New York är lite mer reserverade än andra Amerikanare kanske. Går man i staden så märker man i alla fall att nästan alla är på språng. Det anses väldigt oförskämt att tex stanna på trotoaren för att fota något, för att då så blockar man vägen för dessa. Fråga mig inte hur jag vet detta...Är också roligt att se hur uppklädda alla är då de går till jobbet här, kostym är det som gäller! Vet inte om vi har så många "kostymjobb" i sv, men tror verkligen inte vi har det i denna omfång. Kul att kolla på iaf! :)

Super bass- Nicki Minaj spelas för fullt här nu! Go låt!



Eyy, vem blockar trotoaren?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar