lördag 5 november 2011

1/3 år i USA, klart!

Hejhej! Sitter här i min ensamhet och lyssnar på Coldplay- christmas lights, ja faktiskt! Den gick många gånger i vardagsrummet hemma förra året så det är julminnen minsann! Sitter också och mumsar på världens godaste marabou choklad! Ja, fick nämligen världens finaste paket idag av mormor och morfar som jag blev så himla glad för! Det är lycka att få en sådan fin gåva hemifrån! Många tack!

Och idag så får jag faktiskt fira lite, har nämligen varit här och avklarat en tredjedel av mitt år idag, 4 månader check! Det har verkligen varit 4 snabba månader av mitt liv! Och 4 väldigt händelserika, har ju bland annat varit med om en jordbävning, orkanen Irene som chockade hela östkusten! Och sist men inte minst då snöstormen som var förra helgen, vilken lämnade miljoner med hushåll utan ström, vi klarade oss tack och lov! Nu kan man ju bara undra vad resten av året kommer att bjuda på, måste ju vara något extra överdrivet om det ska klå dessa 4 månader! hehe

Dagen har i alla fall spenderats tillsammans med Line, Ellen och Pia! Jag och Line körde till menlo mall där vi mötte upp dessa new yorks brudar och sedan så blev det lite shopping, en tröja och ett kamera fodral för min del. Efter detta så drog vi till Shoprite för lite matinhandling och sedan hem till mig för att laga tacos på Lines initiativ! Trevligt var det! Sedan stack tjejerna hem till sig och jag mötte upp Gesa för en milkshake och skitsnack på DQ! Det var min lördag det och nu så ligger jag som sagt här i min ensamhet och filosoferar lite.

Ska inte heller glömma att ställa om klockan nu innan jag går till sängs, inatt så så tjänar vi en timme! Inte helt fel! Det ändå dåliga är att det nu igen skiljer 6 timmar, och inte 5, USA/ Sverige.

Ha det fint! <3



På Menlo mall så var granen redan uppe och pyntad!


Lycka i ett packet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar