fredag 18 november 2011

Men det är samma himmel, det är samma hav och stjärnan som jag såg. Föll för alltid som vi drömmer, föll för att vi, aldrig glömmer

Hejhej! Värst vad jag har blivit kass på att uppdatera då, skyller på för mycket att göra!

Kan i alla fall meddela att kylan även nått Westfield! Just nu, midnatt, så har vi faktiskt -1 grader utanför fönstret! Och det är kallt må jag säga. Vinterjacka måste inhandlas snarast nu, om jag inte vill frysa fast någonstans i Jersey. Och det vill jag ju inte gärna. Nej, men har ärligt talat gått och skakat hela dagen, blir väl extra kyligt när man gått omkring med en 20 grader nu de senaste dagarna, det är liksom ett dropp på 20 grader på ca 2 dagar, hehe.

Vad har hänt då? Hade faktiskt ytterligare ett au pair-möte igår! Men som vanligt så gjorde LCC:n mig besviken. Vi hade bestämt att vi skulle ha mötet i en hall där vi skulle klättra, alltså väggklättring! Tyckte faktiskt lät riktigt spännande, det är någonting jag aldrig testat på förut! Så jag körde faktiskt till en sport-butik igår efter träningen, tillsammans med Line, för att köpa mig ett par bra stretch- byxor som jag kunde ha på mig! Men så när jag kommer hem så möts jag av ett mail som säger att hon än en gång flyttat mötet till Paneras, det var tydligen ett förlitet intresse för klättringen. Tror faktiskt inte att vi någon gång haft mötet där vi egentligen skulle ha haft det från början, tror faktiskt hon flyttat på dem varje gång. Och detta samma dag som mötet. Så trött blir man. Men jag ska nog försöka övertala någon att sticka och klättra där ändå, tycker det lät så himla lockande! :)

Och idag så är det fredag, så skönt! :D Men jag har faktiskt spenderat hela fredagskvällen hemma. Hade egentligen planer på att gå på Twilight- premiären men med tanke på omständigheterna så sköt vi på detta. Så jag har faktiskt suttit på rummet hela kvällen och skrivit på min uppsatts som jag ska lämna in/ redovisa på söndag. Men det var definitivt en mysig fredagskväll ändå! Barnen var så söta och joinade mig på rummet, killen hjälpte mig med uppstatsen, var tom hans förslag att jag skulle skriva om indianer! hehe. Och tjejen kollade lite tv. Och så blev det glass såklart, ingen fredagskänsla utan lite gottis! Så en myskväll blev det minsann! Och nu så har de gått och lagt sig, klockan är ju midnatt faktiskt, så jag sitter här och ska precis avsluta uppsatsen. Blir skönt att ha den överstökad!

Men nej, nu faller ögonen ihop på mig så det blir till att avrunda här! Så skönt att det blir sovmorgon imorron i alla fall! :)

Ha en finfin helg! <3




2 kommentarer:

  1. dagens titel stämmer ju väl- "du är på andra sidan jorden" och det börjar ju närma sig jul så snart dags att Tänd(a) ett ljus. ha de bra, kram Carina

    SvaraRadera
  2. Ja, det stämmer verkligen Carina! :) Advent är allt mysigt! :) Ha det jättefint! Kram!! :)

    SvaraRadera