torsdag 3 november 2011

3 november!

Godkväll där hemma! Har precis kommit tillbaka från en efterätt i stan med ett gäng au pairer. En au pair ska nämligen lämna Westfield på lördag och flytta till Seattle så hon hade lite av en avskedsmiddag. Var trevligt! :)

Och så till min vanliga review av dagen som gått, hehe.
Var faktiskt med om något väldigt speciellt imorse! Hade precis väckt barnen så de satt nere i köket och åt frukost och jag sprang upp på på övervåningen lite snabbt för att stänga av tv:n som stod på. Gjorde detta och skulle sedan gå ner igen då jag hörde ett ljud från mitt rum. Jaja, strunt samma tänkte jag. För vad kan det möjligtvis vara liksom? Och här i detta huset så hör jag faktiskt konstiga ljud ganska så ofta så har har vant mig. Gick sedan ner till köket igen, barnen käkade och gick in för att borsta tänderna, sprang då upp på övervåningen igen för att hämta mig väska när jag ser något väldigt konstigt på sittandes på min byrå, nämligen en fågel! Som, när den såg mig, började flaxa omkring i hela rummet, så synd om den stackarn! Har dock verkligen ingen aning om hur den kom in på rummet eftersom att vi inte hade någon dörr eller fönster öppet i hela huset. Så det jag grubblar över nu är om jag då har sovit med den i rummet? Men jaja, i alla fall så stängde jag dörren så fort jag kunde så den inte skulle flyga ut i resten av huset, blir ju bara svårare att få ut den då. Sedan så sprang jag in snabbt som tusan och öppnade fönstret och stängde dörren. Gick och berättade för barnen vad som hänt och de var typ i chock! haha. Och sedan precis innan vi skulle åka så öppnade jag försiktigt dörren och fågeln var borta! Så det hela fick ett lyckligt slut i alla fall! :)

Körde sedan barnen till skolan och styrde hem igen där Line hämtade upp mig, hade nämligen lovat att följa med henne till körskolan imorse! Och Line hon kirrade körkortet hon! Så nu har vi det båda två, dock så heter jag Malin på mitt och hon Fanny, amerikanare fattar verkligen inte det här med att vi svenskar ibland kan skriva våra mellannamn först.

Efter detta så har det väl varit en ganska så lugn eftermiddag med bara en aktivitet. Tacos lagade vi också föresten, fredagsmat egentligen ju! Men eftersom att vi aldrig har tid att äta riktigt mat på fredagarna så fick det bli idag istället! Så ja, njut lite av fredagsmyset med god mat, chips och godis för mig för det är något jag sällan upplever här. Fast å andra sidan så brukar ju jag gå ut och käka när jag är off och det är ju inte helt fel det heller!

Nej hörrni, nu kallar sängen.

Natti!!




Två fina bilder jag tog igår!

1 kommentar:

  1. Jättefina bilder! Från uppfarten om jag ser rätt?
    Vi tittade på ditt hus och din uppfart på google map - då stod er mörkröda bil på uppfarten. Dessvärre skymdes huset och din rum/fönster av ett jätteträd så vi såg eg inte mycket av huset. Har du kollat google maps och din adress - skoj!

    SvaraRadera