tisdag 1 november 2011

Halloween!

Hejhej bloggen! Allt fint? :) Känns som ett tag sedan nu! Och jag har ju faktiskt inte uppdaterat er alls om vad som hände igår, 31 oktober- Halloween! :D

Kan ju för det första berätta att det ända jag åt på hela dagen i stort sätt var godis! haha, illa och det är ingenting jag rekommenderar eller tänker göra så himla många fler gånger i livet. Men är det halloween och om man befinner sig i USA så kommer man undan med det, det gör man! Men ja, vad hände då. Steg upp som alla andra dagar och väckte barnen inför skolan, var ju lite lättare att få upp dem då halloween är deras favorit högtid, eller om man kan kalla det för det. Skjutsade dem till skolan och stack sedan hem igen för att vila lite. Mamman hämtade sedan barnen, hon tog ledigt, vid 12 och de stack hem för att käka pizza och byta om till sina Harry potter kostymer. De var Harry Potter och Hermione, så söta! Sedan var det tillbaka till skolan igen för deras årliga halloweenparad, vilket jag också följde med på! Var en himla massa söta/ mindre söta utklädda barn där kan jag ju säga! Men de roligaste måste ju ändå vara de som klär ut sig till saker man kan äta! Såg till exempel både en korv och en banan! Haha.

Körde sedan hemåt igen och efter någon halvtimme hemma så plinga det på dörren, och utanför står ett gäng barn som skriker " Trick or treeeeeat"! Är inte det en äkta amerikanskt halloween så vet jag inte vad. Tack och lov så hade vi laddat upp med en massa godis här hemma så det var bara att bjussa. Det värsta var dock när jag öppnade dörren och det stod en 15 pers där utanför! Kändes som en hel klass när de fint ställde sig på led och gick fram till godisskålen, haha. Men det var mysigt! :) Hämtade sedan barnen på skolan och skjutsade dem till deras kompisar där de skulle påbörja sin trick och treat runda tillsammans med dem och sin mamma, så då var jag off för dagen! En kort dag! Körde sedan hem igen och fixade mig i ordning lite, pälsade på mig rejält och stack sedan och hämtade upp Gesa. Vi skulle nämligen till New York och kolla på deras enorma halloweenparad! Och tro mig, det var imponerande! Kör man all in här, ja då kör man verkligen all in! Var fest i hela staden kändes det som och måndagskänslan försvann så fort vi tog steget ut på gatan. Ska lägga ut videos sedan som ni kan kolla på för att fatta känslan! :D Spenderade sedan kvällen där och tog tåget hem så vi var hemma vid halv ett, helt slut! Men som ni förstår, en riktigt lyckad halloween!

Och nu då, har precis kommit hem från Starbucks, au pair stället nr 1( som jag tror jag nämnt innan! ) Och idag så var det inte bara glada au pairer som möttes för en kaffe, nej. Tror att au pair-tiden är som svårast för många nu, även om det självklart går upp och ner hela tiden. Många kom hit för en 2-4 månader sedan, har gått igenom " smekmånads-stadiet" och nu så är det på riktigt liksom Och höst och vintermörkret gör ju inte det hela lättare. Tror i alla fall det är viktigt att tänka på varför man gör det här, att det inte är lätt alla gånger och att vi alla faktiskt är i ungefär samma sits. Gäller att komma ihåg det! :)

Dagen annars har varit en sådan skön dag som bara passerar utan att man tänker på det. Skjutsade barnen till skolan och körde sedan direkt till gymmet för ett pass på löpbandet och crosstrainern, var dock så utmanglad efter gårdagen att det inte gick att träna för hårt. Så det blev en snabbtränig och sedan hem igen. Hämtade sedan barnen och vi åkte hem för att käka och busa lite. Sedan hade de båda aktiviteter så även idag så var jag off tidigt, skönt! :)

Nej, nu kallar sängen!
Godnatt! <3



Laddade med godis inför "trick or treating"


Helt sjukt, detta var det som barnen kom hem med efter några timmars trick or treating! En halv maxi kasse med godis! :O


Haha, borde kanske vara glad att jag kom hem helskinnad!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar