onsdag 2 november 2011

Hösten är här och löven (träden) faller..

Godkväll på er där hemma! Har precis slutat för dagen och nu så ligger jag här och äter bästa godiset, reses peanut butter cups! Farligt goda! Insåg också nyss lite vad som har hänt sen jag kom hit. Hemma i Sverige så åt jag inte så jättebra alltid, men jag hade i alla fall lite grundregler som att försöka hålla mig borta från godis och läsk på vardagarna, försöka äta regelbundet etc. Men sedan jag kom hit så är det som att jag har droppat allt som jag stod för innan. Godis när jag känner för det likaså med kakor, mat, etc. Illa är det! Men så har jag ju faktiskt också börjat att träna varje dag, vilket gör att man kommer undan med mycket, för mycket ibland till och med. Men nja, min filosofi är fortfarande som så att jag får ta tag i matvanorna när jag återvänder till Sverige, tills dess så tar jag vara på tiden & matkulturen här så mycket som jag kan!

Tänker också bjussa er på några bilder från Westfield just nu, många träd /grenar överallt man kör. Är ju som att köra slalom nästan, en buske där, vej, en annan där framme vej åt andra hållet. Det är liksom inte en jäkel som kan tänka sig att flytta på buskarna/träden även om de har fallit från deras egen trädgård. Så nu så är det lite extra spännande att köra här när det är mörkt!








Föresten, innan ikväll så sa mina söta små hostkids sa att jag absolut inte fick komma in i köket, sedan så kallade de på mig och hade fixat det här! En efterrätt till mig från lite av godiset de fick igår! <3

1 kommentar: