torsdag 10 november 2011

Torsdag!

Sitter och latar mig medan jag funderar lite på läxan till söndag, fick nämligen i uppgift att" think of a famus or important civil movement which occured in your country that is historically important. Then write a breif description" Alltså att försöka klura ut någon viktigt medborgarrörelse i Sverige som ska ha gjort någon slags protest/ reform eller jag vet inte ens vad, och som ska ha varit viktigt för vårt land. Tycker just nu att det känns som en riktigt jobbig uppgift eftersom att jag har funderat på detta ett tag nu och inte alls kommit fram till något vettigt, någon av er som har ett förslag? :D Godtar allt vid det här laget! heh.

Annars så har det varit lika fint här som de övriga dagarna denna vecka, runt 20 grader och sol! Så dagen har sett ut som så att det blev gymmet imorse för lite cardio och sedan så drog vi till Qudaba för en chicken burrito, har sagt det innan och säger det igen, godast! Blev sedan en kort shoppingrunda i downtown innan vi drog hemåt. Älskar att kunna gå omkring i en tröja ute utan att frysa det minsta, det är lyx så här års!

Nej, men har väl inte så himla mycket mer att berätta.Redan torsdag dock, tycker veckan gått sjukt snabbt men det säger jag alltid, nästan.
Nu så ska jag återgå till läxan min och se om jag kommer på något alls, spännande spännande.

Ha de gött!



Och denna bilden ( som är tagen i Grekland för ett tag sedan tror jag) är till Line för att bevisa att jag visst kan bli brun! Hon hade lite svårt att " föreställa sig detta"sa hon innan idag... Så Line, nu är det upp till bevis för dig!

3 kommentarer:

  1. Typ "Som ett lik som har legat en vecka i vattnet och sen flytit i land" ? Så brun? ;)

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Jaa, men nästan! Lite brunare kanske! ;) Påminner mig föresten om klassikern " Kolla, ett ben!"

    <3

    SvaraRadera
  3. Hej Johanna
    Skriv om rösträtt i Sverige och speciellt om kvinnlig rösträtt. Ganska intressant ämne.
    Ha de'
    Jan

    SvaraRadera