torsdag 24 november 2011

Thanksgiving!

Hejhej! Blir ett litet inlägg här på kvällskvisten innan jag går till sängs. Har nämligen varit upptagen hela dagen och nu så är jag så slut att jag känner att jag somnar i vilken sekund som helst. Men jag antar att det är ett tecken på att min thanksgiving har varit bra och livad, för det har den faktiskt! :)

Började denna högtidliga dag med klockan ringde 05:00, skulle nämligen stiga upp vid kvart i 6 idag, även om jag är ledig, för att dra till New Yorks enorma thanksgiving-parad tillsammans med Gesa! Sagt och gjort så hämtade jag upp Gesa vid halv 7 och vi tog tåget in till city. Väl där så mötte vi upp Lisa, en kompis till Gesa som konstigt nog anlänt exakt samma datum som jag till exakt samma skola, vi hade visst bott två rum ifrån varandra på skolan, då fattar man att världen är liten! ( Eller att det inte finns allt för många au pairer trots allt) haha.

Vi trängdes ett tag med tusentals människor, en trottoar var så full att man inte ens kunde röra sig! Så snacka om att det var lika knökat med NYPD, polisen, för att hålla koll på allt. Fick sedan en plats med hundratals människor framför oss, såg alltså knappt ett skit, men vi bestämde oss för att stanna där. Det skulle inte bli mycket bättre liksom. Och sedan så satte paraden igång vid 9 och, det vi såg, var ju klart fantastiskt! Får väl kolla på youtube eller något senare och se vad det egentligen var som gick förbi ibland, många gånger så hörde vi nämligen bara musiken! Efter paraden så trängdes vi oss vidare till pennstation, åt lite där, och sedan tog vi tåget hem till Westfield. Vi var nämligen alla tre bjudna till att fira thanksgiving hos Gesas snälla familj! Så nu kan jag kryssa thanksgivings firande i staterna på min att göra i livet lista, så, check. Blev bland annat två kalkoner, en rökt och en ungsbakad, en massa fyllning, olika sorters potatismos, sås, transbärssås och såklart pajer i mängder, äpple, pekan, pumpa. Så god mat! Kan vi inte fira thanksgiving hemma också, om inte annat för den underbara matens skull? (Men, vi har ju mårten gås,och det är ju inte fy skam det heller!)

Under maten så hände faktiskt något som jag tyckte var riktigt fint, många plingade i glaset och höll sedan ett litet tal över vad de var tackamma för i livet. Så viktigt att reflektera över ibland.
Så, eftersom att jag ej gjorde det innan idag, så tänkte jag göra det här på bloggen. Har ju så otroligt mycket att vara tacksam för egentligen.

Så, jag är tacksam för min underbara familj som jag älskar så mycket och som jag vet alltid finns där för mig. I vått och torrt. Jag är tacksam för underbart fina vänner som jag också vet att jag alltid kan ringa till, och som stöttar och finns där. Jag är också tacksam över mina många släktingar och kusiner, som också är familj! Jag är tacksam över att jag har fått växa upp i ett så bra land som Sverige, med sjukvård och utbildning tillgänglig för alla. Jag är tacksam över att jag aldrig, på riktigt, varit riktigt riktigt hungrig, och jag är tacksam över att jag har fått chansen att åka över till USA i ett år, och upptäcka nya delar av världen.

Finns såklart så mycket mer men nu så börjar klockan bli mycket och jag ska upp samma tid imorgon,05:45, för att åka till New York och sedan därifrån ta bussen till Washington D.C! :D Ska bli sjukt kul! Kommer hem sent söndagkväll!

Ha det nu fint hörni, så hörs vi när jag kommit hem!

P.S, tack till Ingegerd för det fina brevet du skrev! Blev så glad! :)



Bjuder på en bild från paraden idag! Kung-fu Panda! :)

1 kommentar:

  1. Och vi är fantastiskt tacksamma för DIG, en så snäll, glad, omtänksam och duktig dotter! Allt du bestämmer dig för att ge dig på blir bra!
    Var rädd om dig - du är guld värd!!
    Vi älskar dig!
    Mamma & Pappa

    SvaraRadera