måndag 21 november 2011

Med en känsla för Sverige

Hejhej! Har blivit himla dålig på att uppdatera nu på senaste, men jag lovar att bättra mig!
Hur är läget hemma i Sverige? :) Har ni det varmt/ kallt? Okej, varmt förstår jag kanske att ni inte har det, det är ju ändå i Sverige ni befinner er! ;)

Helgen har annars varit riktigt bra! I lördags så drog jag Line och Jenny till Elizabeth, som förövrigt ligger precis bredvid Newark flygplats, för att besöka IKEA! Och väl där så fick vi faktiskt lite efterlängtad sverige-känsla! Vi åt svenska köttbullar och potatismos i restaurangen, där man förövrigt både kunde beställa ribs och chicken nuggets, vad hände där Ikea? Vi gick omkring och njöt av alla svenska namn, såg bland annat en Hallaryd tavla, faktiskt inte så illa alls. Och så köpte vi alla såklart med oss en låda pepparkakor hem! Fick också med mig ett par tofflor, ett doftljus och en ram! Blev dock aningen besviken på att ikea inte längre säljer märken annat än sina egna, de har tex tagit bort all abba-sill,( inte för att jag äter det men) Marabou, ahlgrens bilar, kaviar, daim-tårtor, osv. Och säljer nu endast sina egna märken. Men ja, väldigt mysigt besök i alla fall!
Efter detta så drog vi till Jersey gardens, som ligger alldeles bredvid, för att kika lite där. När vi var färdiga där styrde vi hem mot Westfield och kvällen avslutades med att Line och jag kikade på twilight 3:an, och gjorde en himla massa annat, hemma här! Fin dag!

Och igår så var det den sista av de tre Washington-kurserna i Harlem! Skönt att bara har det roliga kvar nu, på fredag drar jag till la capital! :D

Och eftersom att det var sista lektionen så fick vi i uppdrag att designa ett eget monument som skulle stå i huvudstan, och sedan bygga detta i mini-format. Så jag släpade med mig en liten totempåle till New York igår, hehe! Glömde den dock på KFC, och jag hade inte fotat den innan, så kan tyvärr inte visa den. Men den var ståtlig, minst sagt!

Och nu då, sitter faktiskt här och äter pepparkakor och lyssnar på julmusik efter ett pass på gymmet. Har riktigt julstämning på rummet kan jag ju säga! Och snart så ska jag hämta upp tvätten och vika lite. Min måndag än så länge.

Ha det fint! <3







Line korkar upp! Tycker hon ser van ut..




Den nionde så är det julbord på g!

1 kommentar:

  1. anar ett visst matintresse i dig Hanna
    kram pappa (nu drar det ihop sig till resa )

























































    /

    SvaraRadera