måndag 14 november 2011

Måndag, 14 november!

Hejhej alla glada! Vad dålig jag varit på att uppdatera här denna helgen, ledsen för det. Men jag gjorde faktiskt en helomvändning från veckan som gått, då jag hade semester, för hela helgen har varit fullbokad. Med en smått galen fest på fredagskvällen och sedan the big apple både lördag och söndag!

Tänkte i alla fall ta upp där jag slutade, alltså vid fredagskväll. Line kom som sagt hit och det blev lite tacos, google earth och faktiskt några sekunders chatroulette innan vi drog vidare till de norra delarna av stan för att hämta upp Jenny & Sara, och sedan var det raka vägen mot Elisabeth för partaj! Och när vi väl var framme, efter åtskilliga felkörningar, så var det verkligen ett amerikansk houseparty som vi anlände till! Blev bland annat beerpong tre gånger för min del, då jag också gjorde det sjukaste kastet jag gjort i hela mitt liv! (Hade händerna i kors och en boll i varje hand och sade, " nu sätter jag dessa två bollarna i de två kopparna där borta, som stod typ två decimeter ifrån varandra, och tror ni inte att jag sätter båda bollarna i varsin kopp! Helt sjukt! ) lite dans och dricka i de traditionella röda muggarna. Energidryck för min del dock då jag körde. Nej, en sjuk men rolig upplevelse!

Landade sedan i sängen vid tre-tiden och tog en liten sovmorgon på lördagen innan jag mötte upp Line för en trip till storstan! Vi gick bland annat in i new york public library, vilket har varit min dröm sedan jag såg det i en av mina favoritfilmer, the day after tomorrow! Var jättevackert och mäktigt måste jag säga men så himla många böcker var det väl kanske inte där. Själv så föreställer jag mig att många av dem är gömda i något valv under byggnaden, för värdefulla för allmänheten att beskåda. Men ja, tro vad man vill eller hur?
Tog sedan en lång promenad till central park där vi gick omkring och njöt av hur fint där är nu på hösten! Kollade även ett tag på de som åkte skrillor där, så mysigt ju! Att åka skridskor i central park, lite annat än diö-ishall det. Gick också förbi Rockefeller center och såg att de höll på att sätta upp den stora fina granen! Kan verkligen inte vänta tills julen är här och hela New York kommer fyllas med julpynt och julklappar, gud va fint och mysigt! Efter att ha gått ett tag så satte vi oss på fridays på 5:th avenue för en stor burgare och det satt fint kan jag säga! Efter middagen så begav vi oss till svenska sockerbiten för en påse svenskt godis innan vi tog tåget hem igen! Och på tåget så var vi med om två lite surrealistiska saker måste jag säga. Låter kanske konstigt men vi fick hjälpa till att dra upp en kille som höll på att trilla av tåget mellan new york- newark. Finns nämligen en springa där vagnarna möts och där mellan lyckades han nästan trilla av tåget eller klämmas ihjäl. Han svimmade nämligen, eller tappade medvetandet just i den springan. Riktigt hemskt var det. Men allt gick bra tillslut.
Och på det andra tåget Newark- Westfield så lyckades vi snacka med en soldat som varit Afghanistan i 4 år och som för första gången på 4 år skulle få se sin familj igen! Vilken glädje för honom, men man såg vad krig och död gör med människor. Man såg på honom och förstod hur mycket han varit med om och sett. Och så kommer han tillbaka till denna världen där det inte finns någon direkt fiende att akta sig för, där man inte behöver vara på ständig vakt för fara. Vilka enorma kontraster, två olika universum. Vi har ju inte en aning egentligen.

Söndagen spenderades också i New York, Harlem. Hade nämligen Washington D.C- kursen, så 2/3 avklarade nu! På vägen hem, på tunnelbanan, så såg vi en grupp dansare som helt plötsligt drog fram högtalarna och körde breakdance på tåget! Hängde sig i pålarna, gjorde volter, you name it! Bara i New York säger jag bara!

Och idag, måndag, så har det varit 20 grader solsken här i Westfield! Så det är bara att lämna jackan hemma och se till att ha solbrillorna med sig då man går ut, november huh? Grymt! Och förutom jobb idag, lagade faktiskt svenska köttbullar och rotmos! ( Köpte sweet potato av misstag) så har jag hunnit med att klippa mig och att träffa Gesa på Barns & Nobles för lite god dryck och läsning såhär på kvällskvisten!
Men nej, nu tror jag att både klockan, och det här inlägget för den delen, helt enkelt har blivit för mycket!

Godnatt där hemma! <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar