tisdag 3 januari 2012

3 januari -2012

Godkväll på er, säger jag från ett svinkallt Westfield! Kollade nyss på termometern och den visade rekord låga -10 grader. Jäklarr vad kallt säger jag bara! Man kommer ut och hela kroppen krymper av kylan, sedan kommer en vindpust och då vet man verkligen inte var man ska ta vägen. Riktigt, riktigt kallt alltså! Hur har ni det i Sverige nu? På aftonbladet har jag sett flera inlägg om stormen Emil, låter kanske inte så värst mysigt det heller!


Dagen har annars varit rätt soft med ett pass med gymkompanjonen Line vid klockan nio som vanligt. Sedan hem för tvätt & gröt med frukt. Lite chill vid tv:n på det och sedan var det dags att hämta barnen för middag, läxa och skjutsning till diverse aktiviteter.

Nu på kvällningen så kom kom Gesa och hämtade upp mig och vi drog till det allt för traditionella Rock and Joes för en väldans massa prat och varsin varm choklad med grädde. Tycker fortfarande det är lyx att ha restauranger och mataffärer så himla nära, när vänjer man sig vid det tro? hehe.

Och, sist men inte minst så välkomnar jag idag Melanie till staterna! Även hon ska bli au pair i Jersey, cirka 25 minuter från mi casa! Och minns jag inte fel så ska hon landa när som helst nu, välkommen vännen!

Puss och godnatt! Imorgon tänke jag ladda upp lite fina bilder från resan! :) 


Här var vad som väntade i sängen när jag kom tillbaka till hytten en kväll! Sjukt skillat! Men sjukast var när mamma & pappa fick en handduks-apa som dinglade från taket en kväll. Det är något man inte ser varje dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar