söndag 8 januari 2012

8 Januari!

Godkväll på er! Söndagen och här och helgen har gått mot slutet, och första veckan på året lika så! Dagen har jag spenderat tillsammans med barnen. Föräldrarna var nämligen på amerikansk fotboll. Så vi käkade frukost och en ganska så tidig lunch hemma, och drog sedan till West Orange och till deras zoo med extra halsdukar och fika! Barnen var riktigt exalterade för att se pingvinerna, pandorna osv! Och det var häftigt att se! Men jag kände mig faktiskt mest ledsen för djurens skull ärligt talat. Snöleoparder, loljur och kungsörnar i inhägnader lika stora som ett sovrum. Man tror ju och hoppas på att de ska ha regler om sådant, vad djur ska ha rätt till om de tvingas spendera sitt liv i en inhägnad, men icke sa nicke. Jag gillar det verkligen inte!

Men, i alla fall så har det varit en mysig dag tillsammans med barnen! Och då jag slutade jobba så tog jag ett långt varmt bad och spenderade sedan resten av framför tv:n. Chill söndag helt enkelt!

Ha det fint så hörs vi!
puss





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar