tisdag 31 januari 2012

Spring!

Godkväll! Klockan har nu slagit 6:45 här och jag är off för dagen! Var himla skönt att slänga sig i sängen och sätta på lite musik måste jag säga, känner mig helt skakig och skittrött även om jag inte alls gjort något så ansträngande.

Och ute idag så har det varit vår! Jag skämtar inte, 15 grader och en klarblå himmel under nästan hela dagen. Helt underbart! Det till och med luktar vår ute, den doft som kommer när allt vaknar till liv igen efter den långa vinterdvalan. Det är så grymt härligt! Så när barnen, jag & en kompis till killen kom hem efter skolan bestämde vi oss för att ha picknick och göra läxan utomhus på en filt, och så blev det! Kan inte fatta att vi kunde sitta och njuta utomhus, iklädda endast långärmat, i slutet på januari! Riktigt skönt och vad jag ser nu så ska det bli lika skönt & härligt väder imorron!

Efter läxan begav vi oss runt kvarteret för att sälja tjej-scout kakor! (Yes, nu kan jag bocka av de på min att-göra-lista, haha) Jag och tjejen till fots och de båda killarna på cykel och mini-scooter! Var väl iväg i cirka en timme och jag tror väl att vi fick en fem beställningar tillslut, heh. Men det tar ju sin tid när cykel och mini-scooter inte alltid går helt rakt! Efter detta äventyr så tog vi en hotpocket och sedan var det skjutsning till diverse aktiviteter. Och ja, nu sitter jag på rummet lite halv seg!

Ska nog låta gossip girl och tisdags tvn förgylla resten av kvällen, missade gg-avsnittet igår så jag vet fortfarande inte om Blair väljer chuck eller Louis! Herregud, nu måste jag verkligen avrunda här, haha!

Hörs! 



Slänger upp två vackra bilder på min fina Honey!  Här på hennes favoritställe, udden! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar