onsdag 1 februari 2012

Boxning!

Godkväll! Jag sitter här i sängen ny duschad och alldeles skakig, kan knappt skriva känner jag! Varför då undrar ni? Jag hade ingenting inplanerat ikväll, och så hade jag precis fått tidningen från gymmet där det står alla aktiviteter de erbjuder. Så jag tittade lite i den och hittade en aktivitet som passade perfekt med mitt schema ikväll - boxing circuit. Tvekade lite, hade ju ingen aning om vad det var. Men jag har ju gått på något som heter kickboxing- cardio innan, då man i stort sett står på rad och slår & sparkar samtidigt som personen längst fram,  riktigt roligt faktiskt! Så jag tänkte att varför inte! Så jag lämnade av tjejen på hennes dans och körde sedan raka vägen till gymmet, var nämligen off för dagen då. Gick in i rummet och redan första sekunden så ångrade jag mig bittert. Det första jag ser är rummet, där finns boxningshandskar, boxningssäckar, dockor, ja allt man behöver då man boxas. Sedan ser jag människorna som är där, alla i bra form med tejp lindat kring händerna/ knogarna. Och mannen som leder det hela är en hyfsat stor man med en scarf kring huvudet. Tog ett steg in i rummet och tänkte bara att, herregud, vad jag jag här. Detta var minsann ingen " fejk boxnings-class där där man gör lite övningar i luften utan detta är på riktigt liksom. Men jag kunde ju inte precis bara vända igen med alla  blickar på mig så jag fick helt enkelt spela cool och fråga coachen om man kunde ta kursen utan att ha skrivit upp sig, visst svarade han och jag kände ärligt talat för att skratta, så komiskt var det hela.
Japp, sedan så började det hela och vi värmde upp genom att springa i salen samtidigt som vi gjorde övningar med en boll med sand i. Vi fick sedan ställa upp oss på rad, hålla händerna uppe " få in boxnings-känslan" Alltså stå och hoppa med benen rätt placerade osv, och sedan så var det dags för boxning. Vi fick först boxa på tränaren och sedan delade vi upp oss i par och körde två och två. En fick boxa och den andra fick ta emot med en skum-platta, och sedan så gjorde vi det mesta. Sparkar, knäsparkar, slag från alla håll och kanter osv. I 80 minuter så varade klassen, en timme och en kvart och jag sitter nu här i sängen helt utmanglad. Men jag måste erkänna det, det var faktiskt riktigt roligt! Var grymt skönt att få ur energi på det sättet och självklart känns det även grymt nu efteråt! Var faktiskt en jättetrevlig coach och grupp också, så dit hade jag tänkt återvända nu varje onsdagskväll, det blir nog bra!

Ja, det var en väldigt lång utläggning om min kväll här, och nu orkar jag verkligen inte hålla ögonen öppna länge till. Så jag kan meddela att det har varit vårväder här även idag, 16 sköna grader! Och sedan så avrundar jag och berättar vad som hände imorse på gymmet imorron istället!

Ha det fint!


3 kommentarer:

  1. Låter som det blir Rocky (filmen alltså) för dig så småningom...Ciao Carina

    SvaraRadera
  2. Haha du kommer ju vara biff när du återvänder till näs!:D fast du kommer ju aldrig spöa mig!;) /Johan

    SvaraRadera
  3. All in Carina! ;) Haha, Johan! :D Kållaköp den långa rundan, först i mål vinner! ;)

    SvaraRadera