torsdag 16 februari 2012

Svett..

Hejhej! NU så sitter jag här på rummet och skriver helt slut i kroppen! Fick ett sådant sug efter en kvällsträning så jag lyckades ta mig till en cyckling och body sculps klass. Jag vet inte varför jag ens tänker att det är "nog inte så farligt" för ALLA klasser, förutom zumba-klassen som måste vara gjord för lite äldre folk, är riktigt jobbiga alltså! Det är ju omöjligt för mig att jämföra med hur det är i Sverige eftersom att jag aldrig tagit någon klass hemma, men ärligt talat så är jag nästan säker på att de kör snäppet hårdare här. Det är lite som att man i USA antingen  går all in or nothing. Antingen så tränar man inte alls, eller så är man riiiiktigt hälsosam! Går till gymmet varje dag, äter jättebra osv. Så klasserna är liksom designade för dessa människor, känner jag! Och  det är inte lätt alltså.
Jag tror faktiskt aldrig att jag svettats så mycket som jag gjorde idag! Har ingen aning om varför, men ja. Att köra 50 min sjuk cykling ( cykla med höfterna precis ovanför sittsen utan att röra, stå upp och " springa" alltså sätta motståndet på högsta och ge allt osv) tar ut sin rätt. Lyckades i alla fall hamna tillsammans med coachen efter detta pass, då vi skulle arbeta med en sandboll. Kan ju säga att jag kände mig fräsch då jag stod och demonstrerade rörelserna framför klassen i det tillståndet. Verkligen!

Annars så har dagen sett ut som en vanlig torsdag! Träning på morgonkvisten, tvätt och bäddning av sängar, lite tv och skype på det och sedan skjutsning av barnen till diverse aktiviteter. Killen hade idag, jubelee practice ( kör) gymnastik, brottning och nu så är han iväg på en sleepover! Keeping busy over here alltså!

Så nu sitter jag här och njuter av känslan av att vara slut och nyduschad! Skulle sitta perfekt med min spännande bok nu, men roligt nog så har jag förlagt denna med endast 100-70-sidor kvar.Riktigt irriterande,  måste ju veta hur den slutar! Så får leta vidare efter den känner jag.

Har ni föresten hört var Whitney Houston ska begravas? Jo, nämligen här i Westfield! Precis där Line bodde innan. Antar att det lär vara ganska så folktätt här på lördag alltså.

Ha det fint!



4 kommentarer:

  1. Du får hålla utkik efter kändisar då, läste att Kevin Costner skall hålla tal på begravningen., paparazzidags kanske :)..Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Ojojoj! Ja då får jag verkligen hålla utkik och ha kameran i högsta hugg! :D
    Hoppas allt är fint! Kram!

    SvaraRadera
  3. allt väl här, idag töväder med regn och lite snö. ser nu fram emot att fira en 50-åring, present avklarad..Kram carina

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra! :) Jaha, mindre roligt med slask, men våren är ju på g så! :) Härligt att höra det med! :D Synd jag missar festen bara... kram!

    SvaraRadera