torsdag 2 februari 2012

Groundhog day!

Godmiddag! Klockan har slagit ett här borta och jag sitter och äter en tallrik med gröt efter tränig och skype!  Kom nyss på att jag verkar ha total övergett " the matrix system" som jag tror att det kallas när man säger tex 18:00 istället för 6 pm. Är väl egentligen bara i USA som man inte använder detta system tror jag.
Sitter i alla fall här helt öm i kroppen efter gårdagens boxningspass. Och det är inte bara i armarna som det ömmar utan även i magmuskler, benmuskler, ja hela kroppen i stort sett. Haha, och likaså så vaknade jag upp i natt av näsblod och jag kan fortfarande inte hålla händerna stilla utan att de ska skaka. Men, jag tar faktisk dessa symptom som bra tecken. Det ska ju  faktiskt kännas lite när man tränat!

Tänkte också berätta det lite komiska som hände på gymmet på morgonen igår! Gick till löpbandet eftersom att det var onsdag, och det fanns många upptagna så jag bestämde mig för att ta det som stod längst bort i kanten, intill den traditionella " gymspegeln" Inte mer med det och jag började springa, efter ett tag så kom dock 3 pers från personalen och började montera ner löpbandet bredvid mig och sätta lappar på de 4-5 närmaste att man inte fick använda dem. Och även på mitt löpband så satte de upp en lapp men de sa till mig att " bara spring på du" Så där stod jag inträngd i kanten och sprang samtidigt som personalen höll på att montera ner löpbanden bredvid. Kändes i alla fall jäkligt komiskt även detta! haha.

I övrigt så ska barnen ha någon dansövning eller något liknande efter skolan så jag behöver inte hämta upp dem förrän vid fyra! Och sedan efter det så är även torsdagen en dag full med aktiviteter så jag räknar med att spendera kvällen bakom ratten typ! :P

Just det ja, det är ju 2 februari idag vilket betyder groundhog day här! Fick förklarat för mig att det hela går upp på att en speciell groundhog släpps ur sin bur och om den ser sin egen skugga, och ruggar tillbaka, så betyder det att vi får 6 veckor till av vintern. Så jag kan bara hoppas på det bästa ärligt talat! Nej, nu blir det musik och sedan tvätten.

Hörs! <3


4 kommentarer:

  1. Det finns en bra film som heter "Groundhog day" med bla Bill Murray, kan rekommenderas.. Carina

    SvaraRadera
  2. Aha, större än jag trodde den här dagen alltså, tack för tipset Carina! :) kram!

    SvaraRadera
  3. Halloj Johanna
    Groundhog på svenska är murmeldjur. Ett djur som sover på vintern. Den går ut och kollar om det är dags att vakna eller om den ska snooza några veckor till........
    Ha de'
    Jan

    SvaraRadera
  4. Tjena Jan! :) Hoppas allt är bra! Haha, jaha! Får hoppas att den inte snoozar för länge då ;)
    kram!

    SvaraRadera