lördag 11 februari 2012

You go left but i stay right

Goddag alla glada! Hur är läget? Lördagen har tagit sig ända bort hit och jag  lyssnar på musik, gör mig i ordning och sitter och nyser. Andades in något skit och nu sitter jag och gråter för att jag har nyst så många gånger, livet är hårt ibland.

Glömde uppdatera om gårdagen men den spenderades konstigt nog hemma hela dagen ända tills jag slutade. Kunde nämligen inte dra till gymmet, då bilen var upptagen, och Jeff hämtade barnen så ja, jag fick bli hemma helt enkelt! Då killen hade playdate på kvällen så hängde jag och tjejen på rummet och hade lite fredagsmys, kollade på filmen Sanctum! Ett tag in i filmen så kände jag att det kanske inte var det bästa valet för en åtta-åring, trodde inte scenerna skulle vara så starka, men hon fick lov till att gömma sig bakom kudden då så det funkade. Hon tyckte i alla fall att den var jättespännande, och det håller jag med henne om! :)

Efter att jag slutat drog jag till Qdaba, så ska det stavas ju! För att träffa upp de svenska girlsen Line, Ida, Elin & Hanna för middag och snack! Satt där ett tag och sedan begav jag mig mot södra Westfield för att plocka upp Gesa och sedan dra och kolla på bio, Safe House! Riktigt bra film som hade bra musik, bra skådespelare, Denzel Washington & Ryan Reynolds och bra story,  rekommenderar alltså! Så en riktigt mysig kväll igår alltså.

Och nu så får jag avrunda här, ska ge mig ut i "snöstormen" kom lite snö som nu har smält, för att dra till bridgewater mall & möta upp en ny tysk tjej! Det är verkligen ett plus med att vara au pair, man får möta så otroligt mycket nytt folk! ( för alla man möter är ju nya, haha) nej men vi hörs hörni!

Ha en fortsatt skön lördag & helg! :)


 Just det, jag fick ett paket på posten för två daga sedan av familjen! :D Guuuuud, vad gott med godis! Nästan uppätet kan jag ju erkänna! Blev så glad när det kom också eftersom att vi misstänkte att tullen skulle beslagta det tack vare omärkt mobil, men det klarade sig! De hade bara öppnat och sedan tejpat igen det igen, hehe! 


Och himmel vad gott med sylt på gröten igen! En riktigt vinnare där ja! Sylt här existerar nämligen knappt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar