tisdag 21 februari 2012

Tisdag!

Godkväll! Sitter på rummet nu efter DQ och en liten blizzard med Gesa! Eftersom att vi inte var där igår så fick det bli idag istället, får inte bryta traditionerna ju!

Och maskeradfesten igår var rolig måste jag säga! Var hos ett stort gäng holländska fotbollstränare, som liksom oss au pairer åkt hit för att se vad landet på andra sidan har att erbjuda! Kvällen bjöd bland annat på en väldig massa holländsk musik, men jag lyckades faktiskt spela två svenska låtar i slutet! ( Avicii & Swedish House maffia!) haha. Och en massa dans blev det också! Bestämde mig tillslut för att klä ut mig till boxare så jag hade ett headband och målade en blåtira på vänstra ögat!  Blev dock betydligt mer lyckat än jag kunnat förvänta mig, två personen kom fram till mig och frågade " Meeen, vad har du gjort!?" Så får tacka tyska Diana för en mycket lyckad blåtira! Lite roligt var det också då det visade sig att vi svenskar klädde ut oss till Boxare, Hippie och en Zigenare. Samtidigt som de tyska klädde ut sig till sexig pirat, polis, osv. Resonerade som så att man får göra vad man kan för att få bort Sveriges lättklädda rykte. . 


Och idag så har jag för det första gått runt och varit väldigt trött efter för lite sömn. Hatar det alltså, känner ju att man kan somna var som helst nästan. Men annars så har dagen varit bra! Barnen var ju lediga så jag skjutsade dem först till en kinesisk matlagningskurs imorse, och efter detta så drog vi till Chatham för väggklättring! Stället vi var på för några veckor sedan. Var riktigt kul att se dem i sitt rätta element! haha, nej men de var verkligen riktigt duktiga och klättrade upp för många svårare väggar. Skillnaden från dem och mig, barn och vuxna, känner jag är att de inte tänker på konsekvenserna då de gör något, de bara kör liksom! Själv så blir jag bara mer och mer eftertänksam, tom på karuseller osv. Något mitt emellan skulle väl vara det bästa kanske. 

Men nej, nu är klockan inte så mycket men jag kan faktiskt inte vara vaken mycket längre till. 

Hörs! <3


Snodde denna bilden från Facebook! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar