söndag 12 februari 2012

Söndag!

Hejhej! Sitter på rummet riktigt jäkla glad just nu alltså! Har nämligen länge haft ett problem med att kolla vissa videos på nätet. Själva videon har då blivit helt grön och fladdrig och man har ju hört vad de har sagt men inte kunnat se något alls. Men sedan så har vissa videos fungerat alldeles utmärkt så jag har aldrig riktigt brytt mig om det. Men så idag så hittade jag en sida där man kan kolla på vissa filmer gratis. Och självklart så funkar inte  inte dessa videos utan de blir helt blurriga osv. Så jag tänkte att nu så ska jag försöka lösa problemet. Surfade ett bra tag och läste om vad de kunde bero på, grafikkortet, för hög/låg upplösning på videos osv. Och tillslut så var det någon som föreslog ett program, ffdshow, som mycket möjligt skulle kunna lösa problemet. Så jag läste lite om det, laddade ned programmet och tror ni inte att videosen fungerar alldeles utmärkt även på denna sida nu! Känns ju helt grymt att faktiskt, för dator problem brukar annars för min del sluta med att problemet kvarstår efter flera timmars (onödigt) surfande. Så hallelujah! Känns urskönt! :D

Annars så har dagen varit en jäkla skön söndag måste jag säga! Tog en lång sovmorgon och efter frukost och någon timmes chill på rummet så begav jag mig mot Fanwood för att hämta upp Elin! Sedan så begav vi oss till The Watchung reservation! För en lång och härlig promenad i mycket kallt väder, -3 har vi faktiskt haft idag, vi närmar oss Sverige, vi närmar oss! Var i alla fall så härligt att komma ut i frisk luften & att få motionera ute igen, det är något man behöver! Vi hittade föresten också en skylt där de stod " Warning Bear" Och sedan en  " If you encounter a bear, do this". Haha, men nej, oturligt nog så stötte vi ej på någon svartbjörn.

Efter promenaden så drog vi till Chillis för att värma upp oss lite och för att äta en välbehövd och välförtjänt lunch, var mycket trevligt! Kom hem & tog en lång varm dusch och sedan ikväll så mötte jag upp Judith för glass på Friendlys och  lite catching up, trevlig dag & kväll som blev nästan oslagbar nu när jag lyckades fixa detta datorproblem, riktigt nice alltså!

Så jag tror att resten av kvällen kommer att spenderas framför datorn och filmen Alive! Kanske sätter jag även på tv:n och Grammisgalan i bakgrunden!

Vi hörs!



Kom hem med detta igår efter att ha träffat Maria på Bridgewater mall! En ny handväska som jag tänkte visa senare, lite från VS och en snygg hoodie från Hollister! :)

2 kommentarer:

  1. Johanna Livingstone mall någon dag i veckan? Jag åker ju till LA på lördag så det blir ju några dagar utan dig...

    SvaraRadera
  2. Absolut Line! Imorron eller fredag kanske? :)

    SvaraRadera