måndag 30 januari 2012

Åker man som au pair så kommer man garanterat att växa som person! Genomsnittet är 6 kg..

Hejhej! Rubriken stämmer faktiskt, vad jag har hört i alla fall, så går en au pair i genomsnitt upp ca 6 kg! Vidare jag har passerat det eller inte beslutar jag att inte uttala mig om! haha.

Annars så var ju jag, Melanie & Line i New York igår och det var riktigt trevligt! Vi hade inte planerat mer än att vi skulle besöka flavaboom, frozen yogurt-ställe, Vapiano, som har riktigt god italiensk mat! Och sockerbit, svenskarnas mekka med underbart svenskt plockgodis! Det är allt lite roligt när man kommer dit och ser " Jag älskar dig" &" Glad alla hjärtans dag"  i skyltfönstret! Så ja, dessa ställen besökte vi och sedan även lite klädbutiker såklart, H&M, forever 21, Victoria's secret osv. Så mycket trevligt! Men jag hade klätt mig alldeles för lätt, det var så varmt och skönt när solen var framme, riktigt vårväder! Men när solen inte var framme, vilket blir ganska så ofta när man går bland höga skyskrapor, så var det blåsigt och svinkallt! Puuuhuu. Så det fick bli en varm kopp choklad på tågstationen för att värma upp sig lite innan det var dags att ta tåget hem, alla på olika håll också, hehe.

Och idag så har det varit lika kallt här tycker jag, vinterväder definitivt! Släppte av barnen på skolan, drog till gymmet och sprang 7 km, eller kanske mer tom. Drog sedan till Shoprite och handlade lite, och tro mig. Det finns betydligt fler jobb här på en mataffär än hemma. Här så finns det både folk som packar ner varorna till dig, de brukar dock köra på " double baging" "där de packar allt i två påsar för att de ska hålla bättre eller något, riktigt onödigt. Finns också de som samlar in kundvagnarna från parkeringen, så vad de flesta gör när de handlat färdigt är att bara lämna kundvagnen där den står, alltså på parkeringplatserna. Så får någon gå och samla in dem sedan. Brukar tänka att det skapar ju jobb i alla fall, men det känns ju faktiskt grymt onödigt.

Såg också något rätt gulligt idag när jag och killen körde från gymnastiken! På en bil så stod det  " Will you go to prom with me? Love A Och sedan ett litet hjärta. Om det inte var ett skämt så var det väldigt sött i alla fall!

Nej, nu avrundar jag! Ska nog tappa upp ett varmt bad tror jag, är så ruggigt ute att jag fryser in i märgen.

Ha det fint! <3


Strykjärnet heter denna byggnad va? Har för mig att familjen berättade detta efter sin guidade tur i city! :) 



Brudar! 


Och dagens inköp! typ. :)

2 kommentarer: